Ljudcodec för "ima wav adpcm" under Windows 7?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Ljudcodec för "ima wav adpcm" under Windows 7?

Jag hittade massa gamla filmsnuttar jag spelat in med en digitalkamera från 2003. De går fint att spela upp men jag får inget ljud. VLC anger att det är "IMA WAV ADPCM" komprimerat, men det funkar uppenbarligen inte att spela upp under Windows 7. Försöker leta rätt på codec, men hittar inget. Testade extrahera ljudströmmen med "VirtualDub" men den verkar säga att det inte finns nått ljud (saknas ljudframes eller nått)
Nån som har tips?

Kameran jag hade på den tiden verkar vara "Gemini 11" (tillverkade: Trust). Nån riktigt usel historia vill jag minnas. Google ger inget på den sökningen när jag provar.

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhone8 32GB, LG 55UH664V