Fixa all Win 7 updates

Permalänk
Avstängd

Fixa all Win 7 updates

Hejsan!

Sökte på Google men fick bara fram en massa ''speed up your PC'' bla bla...

Så jag vänder mig till Swec's medlemmar för en säkrare sökning och mycket bättre svar!

Ska snart formatera om datorn och undrar om man kan tanka hem alla updates till windows 7 så man slipper göra detta sen när datorn är nyformaterad..

Sitter på 100/100mb lina men det går segt att dra hem ändå...

MVH

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det går men det är mycket jobb som tar mycket längre tid än win uppdate, MS har ett verktyg för att integrera uppdateringarna till stor del på installationsskivan, men ska du inte installera många datorer tar det längre tid att göra skivan är att köra win uppdate.
Men kika på http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5753 och guider till det finns att söka på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ak-47:

Hejsan!

Sökte på Google men fick bara fram en massa ''speed up your PC'' bla bla...

Så jag vänder mig till Swec's medlemmar för en säkrare sökning och mycket bättre svar!

Ska snart formatera om datorn och undrar om man kan tanka hem alla updates till windows 7 så man slipper göra detta sen när datorn är nyformaterad..

Sitter på 100/100mb lina men det går segt att dra hem ändå...

MVH

Jag använder Windows Updates downloader och listor från msfn.org. Eller gjorde iaf, var ett tag sen jag höll på med detta. Finns många verktyg (GUI) därute som använder sig av DISM, ImageX och OSCDIMG för detta.. Jag har en batchfil som hjälper till lite..

Skrivet av mrqaffe:

Jo det går men det är mycket jobb som tar mycket längre tid än win uppdate, MS har ett verktyg för att integrera uppdateringarna till stor del på installationsskivan, men ska du inte installera många datorer tar det längre tid att göra skivan är att köra win uppdate.
Men kika på http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5753 och guider till det finns att söka på.

Fast har man ett USB-minne kan man mycket enkelt i efterhand fortsätta lägga in uppdateringarna mha DISM.
Med DISM kan man även lägga till mycket annat.