problem med ljud i google chrome på windows 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

problem med ljud i google chrome på windows 8

Hej!

Jag har två problem med mitt nya windows 8, som jag inte hittar en lösning på på egen hand, och undrar om någon skulle kunna bistå med lite erfarenhet.

För det första; när jag spelar upp t ex webradio eller musik från youtube i webläsaren (chrome) stänger ljudet av sig (eller pausar) så fort jag klickar ner webläsaren (ja, jag stänger den alltså inte...) för att arbeta med ett annat program. Det startar direkt igen så fort jag klickar fram webläsaren igen. Hur kan jag ändra det? Ljudet stänger även av sig så fort datorns skärm tonas ner då jag inte rört muspekaren på ett tag (har helt inaktiverat viloläge, men det händer trots det).

För det andra; jag har installerat chrome och valt den som standardwebläsare via kontrollpanelen. Trots det ber windows 8 mig så fort jag sätter på datorn att välja standardwebläsare och installera den på datorn?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av cissir:

Hej!

För det första; när jag spelar upp t ex webradio eller musik från youtube i webläsaren (chrome) stänger ljudet av sig (eller pausar) så fort jag klickar ner webläsaren (ja, jag stänger den alltså inte...) för att arbeta med ett annat program. Det startar direkt igen så fort jag klickar fram webläsaren igen.!

Gick in här precis för att skapa en tråd om just detta, mycket irriterande!

edit: Tror jag löst det. När Chrome är i metroutseende fungerar det inte. Jag tryckte på menyn och valde Starta om chrome på datorn. Sen kan den minimeras som på win7 och du kan göra annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Ja, visst funkar det nu! Tack!