Open Source media center server?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Nov 2011

Open Source media center server?

Hello folks!
Jag har letat efter en open source media center server som inte INTE bygger på java nu ett bra tag och undrar om någon möjligtvis känner till någon bra.

Mina krav är följande
* Den ska inte bygga på java
* Det skall finnas web gui
* Samt en klient för android

Detta verkar vara lättare sagt än gjort att hitta. Jag har tidigare kör på Subsonic mestadels för att det finns en rätt trevlig android klient för den. Men nu mera efter varje java uppdatering måste jag installera om java för att Subsonic ska förbli glad (vilket inte är hållbart...). Där av är jag nu på jag efter något nytt. Det bästa alternativet jag hittat så här långt är Plex. Dock gillar jag inte att användarhanteringen i Plex sker utan för mina befogenheter då jag vill kunna hantera användare lokalt som i Subsonic.

Jag vet att Emit finns för andoid biten men jag skulle vilja ha allting sammalt.

Det hela ska alltså köras på en Windows Server 2012 där även AD finns installerat.

//atriix

(Osäker på om detta hör bättre hemma i server forumet.... om mod håller med kan denne flytta tråden dit)

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ESXi GA-P67A-D3-B3 | i5 2310 | HyperX 32GB 1600MHz | <TB Desktop Dell 22" | Benq 22" | Lenovo Thinkpad T430 | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Debian