Blizzard släpper Heart of the Swarm

Permalänk
Melding Plague

Blizzard släpper Heart of the Swarm

Spelhuset Blizzard släpper nästa del i Starcraft-sagan med expansionen Heart of the Swarm. I fokus står rasen Zerg tillsammans med en helt ny kampanj och nya enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låg i brevlådan när jag kom hem, men jag har en gillesstuga att renovera så blir inge lir närmsta tiden

Permalänk
Medlem

Nu blir det Game on resten av veckan

Permalänk
Medlem

Fick precis SMS från posten, vet vad som väntar 8)

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

ska hem o lira ikväll efter jobbet, blir SP direkt!

Så mkt bra spel nu! köpt Crysis 3, Tomb Raider, Fick ASS 3 med graffekortet och nu detta. blir många timmar i helgen hoppas jag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Som jag har väntat! Kul!

Permalänk
Medlem

Beställde mitt idag. Köper aldrig grisen i säcken.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
ASUS Nordic

Ska spela kampanjen som en tok hela veckan sedan blir det MLG till helgen, underbart!

Permalänk

Surt om man spelar både Starcraft 2 och Battlefield 3. End game eller Heart swarm?

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Det måste ju bli ett collectors här med.. gillar skarpt SC2 campanjen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Låg i brevlådan när jag kom hem, men jag har en gillesstuga att renovera så blir inge lir närmsta tiden

Frågan är om Sarah Kerrigan väntar på dig? Gogo spela

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Star Craft, den enda franchisen blizzard lyckats halla vid liv, o gora det bra.

Permalänk
Medlem

Yes, bara 3 år kvar till Protoss expansionen!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt exemplar precis. Det första som händer är att installern fryser datorn, och när jag bootade upp igen var Starcraft-mappen korrupt. Blir till att tanka om allt igen....

Permalänk
Medlem

CDON var ju så snälla att de skicka hem skivan redan igår, så jag började spela Heart of the Swarm Campaign igår kväll. Jag brukar sällan ha tid för datorspel, men när det kommer ett nytt Starcraft måste man ju bara spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Star Craft, den enda franchisen blizzard lyckats halla vid liv, o gora det bra.

Vad menar du Diablo lever än! De spelade på mina nostalgi känslor men inte igen. Aldrig igen.

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

"För den andra delen är det i stället Sarah Kerrigan som är huvudpersonen, Jim Raynors gamla kärlek som under stora delar av spelserien varit huvudfienden"

Eh, trodde jag läste beskrivningen av Starcraft först. Var det inte exakt såhär i första också? Kanske mitt minne som sviker mig på äldre dar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

"För den andra delen är det i stället Sarah Kerrigan som är huvudpersonen, Jim Raynors gamla kärlek som under stora delar av spelserien varit huvudfienden"

Eh, trodde jag läste beskrivningen av Starcraft först. Var det inte exakt såhär i första också? Kanske mitt minne som sviker mig på äldre dar.

Fast då gick hon från snäll till ond, här blir det tvärt om..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hade missat att det var så nära release. Blev o gå till webhallen och hämta. Box. Old-school.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Varför kan ingen ge omdömen om själva spelet???

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett spel på disc som installerat så sjukt långsamt som detta...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av själva storyn än av själva gameplayt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Blir till att lira lite senare ikväll !!!1

for the SWARM

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Jag är mer intresserad av själva storyn än av själva gameplayt.

Boo can't handle the story, only boot kicking in multiplayer.

Blir snart till att testa det men har ARMA samt BF3 med i listan.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Star Craft, den enda franchisen blizzard lyckats halla vid liv, o gora det bra.

Skojar du, eller? Storyn i StarCraft 2 var helt upp och ned. Halv-hjärtad och bytte ut alla intressanta karaktärer till Hollywood-utklipp. Multiplayer lider av stora problem i sin brist på djup där man hellre än att fokusera på micro-management hellre går efter den modernare tappningen utav Command & Conquer - där den som är snabbast med störst klump gubbar vinner.

StarCraft 2 är ett enormt kliv tillbaka för serien. Titta tillbaka på Brood War och vilken integritet som fanns i storyn och i karaktärerna. I tvåan gör Blizzard-Activision alla fel man möjligtvis kan göra.

Permalänk
Medlem

Detta är ett av få spel som är roligare att titta på när andra spelar än att spela själv. Man spelar igenom SP en gång sen rör man inte spelet mer typ^^

Permalänk
Medlem

Helt klart ett av de mer underhållande SP jag spelat på länge

Permalänk

SP är kungligt underhållande faktiskt! MP är grymt välpolerat också, Blizzard är duktiga på att underhålla sina RTS-spel dessutom. Detta håller en lång tid framöver

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Skojar du, eller? Storyn i StarCraft 2 var helt upp och ned. Halv-hjärtad och bytte ut alla intressanta karaktärer till Hollywood-utklipp. Multiplayer lider av stora problem i sin brist på djup där man hellre än att fokusera på micro-management hellre går efter den modernare tappningen utav Command & Conquer - där den som är snabbast med störst klump gubbar vinner.

StarCraft 2 är ett enormt kliv tillbaka för serien. Titta tillbaka på Brood War och vilken integritet som fanns i storyn och i karaktärerna. I tvåan gör Blizzard-Activision alla fel man möjligtvis kan göra.

Starcraft har alltid varit micro-management-fokuserat snarare än C&C-metoden där man bygger upp en stor armé. Brood War var bra, men lite nostalgi är det också när man tittar tillbaka på det.

Permalänk

Någon som vet om campaignen kommer vara gratis å spela igenom som på 1:an?