Permalänk
Medlem

Hjälp mig - Bra 46-55" Aktiv 3DTV

Jag har gått runt sen i slutet på December och funderat på att köpa en ny TV. Jag har under hela förra året varit sugen på Samsungs 2012-modeller men eftersom folk fortfarande klagade på clouding så började jag titta på andra alternativ. Mina krav är att den ska ha bra svärta, bra bild även när man kollar på TV, aktiv 3D och den ska vara minst 46 tum. Har tittat lite på Philips men jag vet inte riktigt. Jag ska använda tvn till 40% spelande, 40% filmtittande och 20% tvtittande. Ska man fortsätta att vänta tills årets modeller släpps? Min budget ligger på drygt 18000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jag har gått runt sen i slutet på December och funderat på att köpa en ny TV. Jag har under hela förra året varit sugen på Samsungs 2012-modeller men eftersom folk fortfarande klagade på clouding så började jag titta på andra alternativ. Mina krav är att den ska ha bra svärta, bra bild även när man kollar på TV, aktiv 3D och den ska vara minst 46 tum. Har tittat lite på Philips men jag vet inte riktigt. Jag ska använda tvn till 40% spelande, 40% filmtittande och 20% tvtittande. Ska man fortsätta att vänta tills årets modeller släpps? Min budget ligger på drygt 18000 kr.

Låter som du borde ha en plasma, kolla på panasonics modeller.

Permalänk
Medlem

Clouding stör inte mig så länge det håller sig i kanterna. Ser bilden ut som ett snölandskap i mörka scener dock så skulle jag lämna tillbaka tvn. Många butiker har försökt sälja på mig en Philips 55PFL7007 men jag gillar inte bildkvalitén. Det lutar åt att jag köper en Samsung UE55ES8005 trots clouding. Eventuellt Panasonic L55WT50Y. Sharp har jag hört ska göra bra LED-tv också men jag har inte lyckats hitta en butik som säljer dom tv-apparaterna.

Permalänk

nån panasonic plasma? tror det blir för mycket ghosting med lcd om du ska se på 3d.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag vill ju så gärna ha en LED-TV men jag ska kolla lite närmare på Panasonics P55VT50Y. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jag vill ju så gärna ha en LED-TV men jag ska kolla lite närmare på Panasonics P55VT50Y. Tack

"LED"-tv e inget speciellt, aningens mindre strömförbrukning än vanlig lcd men annars e det precis samma bildkvalite o sånt.