VLC krashar när jag startar spel i fullscreen..

Permalänk
Medlem

VLC krashar när jag startar spel i fullscreen..

sitter å har ett litet problem då jag inte kan se film samtidigt som jag spelar vissa spel..

till exempel så funkar det skit bra med VLC men så fort jag startar typ BF3 så krashar vlc direkt.. men det funkar felfritt med World of tanks i windows och vet att det har funkat förut med wow i window mode..

så vet någon om det finns någon lösning? hittade att man skulle stänga av overlay men det funkar inte för mig..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det crashar när du startar ett DX11 spel. Installera MPC-HC ist, crashar inte bara för att man startar ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det crashar när du startar ett DX11 spel. Installera MPC-HC ist, crashar inte bara för att man startar ett spel.

nej funkar felfritt så länge det är i window mode.. har igång wow nu i dx11 läge och det funkar felfritt..

och gillar vlc och har inte direkt något intresse av att byta utan vill hitta en lösning på problemet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Oja, håller med föregående. Installera MPC-HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

nej funkar felfritt så länge det är i window mode.. har igång wow nu i dx11 läge och det funkar felfritt..

och gillar vlc och har inte direkt något intresse av att byta utan vill hitta en lösning på problemet

Jo jag vet att det funkar i windowed mode men det är inget man vill köra med om det inte är ett måste. Vilket i ditt fall är enda lösningen.

Jag satt själv och provade väldigt länge att få VLC att funka men som sagt jag hittade inget i inställningarna som löste problemet och då blev det att hitta en annan mediaspelare.

Permalänk
Medlem

Min fråga är varför vill du se på film samtidigt som du spelar? Eller har jag missuppfattat något?

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Min fråga är varför vill du se på film samtidigt som du spelar? Eller har jag missuppfattat något?

Jag har nästan alltid på film på andra skärmen, även om man inte tittar 24/7 så lyssnar man. Kollar oftast komedi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jo jag vet att det funkar i windowed mode men det är inget man vill köra med om det inte är ett måste. Vilket i ditt fall är enda lösningen.

Jag satt själv och provade väldigt länge att få VLC att funka men som sagt jag hittade inget i inställningarna som löste problemet och då blev det att hitta en annan mediaspelare.

Okej.. asså vissa spel föredrar jag windowmode men spel som typ bf3 eller dota 2 vill jag ha i fullscreen

Skrivet av Zorrox:

Min fråga är varför vill du se på film samtidigt som du spelar? Eller har jag missuppfattat något?

för att många av dom spel jag spelar suger när jag inte har någon polare att spela med och kollar om en gammal serie och att spela själv och se om en serie är helt okej för mig men inte att göra något av dom enskilt

Visa signatur

here we go!