Windows hänger sig vid uppstart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Windows hänger sig vid uppstart

Hejsan, det är så här att för ca 2 veckor sen började datorn spöka för mig, en dag när jag kom hem från jobb startade jag datan. Jag skulle då lira WoW med polarna och skulle starta det, WoW som då är installerat på min så kallade "F" disk (2tb) gick inte igång, jag gick in i "den här datorn" och skumt nog var den borta, jag startade om datorn med den kom inte upp så jag systemåterställde den någon timme och vips var den tillbaka. Nu kommer vi till det kluriga, någon dag efter när jag startar datorn fastnar min dator på "windows startas" logan, jag väntade ca 1 timme men inget hände, den gick inte ens att starta i felsäkertläge. Jag tryckte in formaterings skivan för windows 7 och tänkte jag formaterar om skiten. När då skivan väl startar och jag trycker nästa steg, fick jag vänta ca 10 minuter innan jag kom vidare, när jag skulle formatera hårddisken via skivan tog det ca 5 minuter innnan den ens fatta att jag tryckt på disken. Det vill säga allting gick i slowmotion. När formatering var klar fungerade datan super bra, dock 5 dagar senare hände exakt samma sak igen....... "windows startas" där frös den igen, jag har nu formaterat om datan igen men undrar vad detta kan vara som gör detta. Känns ju lite trist att hela tiden känna att sakerna jag sparar kommer fösvinna, så jag uppskattar all hjälp i världen. Jag använder mig av 2 SSD hårdiskar och en 2tb som jag skrev innan. Mina SSD är av modelen : Force series GT 60GB SATA 3 6Gb/s Solid-state hard drive.