FTP - Långsam hastighet - Filezilla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Dec 2002

FTP - Långsam hastighet - Filezilla

Kör W8 med alla updates och Filezilla av senaste version.
Jag har en 100 Mbit lina nedströms och servern jag vill tanka från har 100 Mbit uppströms.

Jag kommer dock aldrig upp i nån hastighet värd att nämnas, utan nånstans runt 500KiB är maximal DL hastighet och ägaren av servern svär på att inget är spärrat, har tidigare även sett 1.2MiB som tak i hastighet. Andra som kör med samma klient (filexzilla) kan dock tanka från han i ca 6-7 MiB hastighet.

Kör jag tex CuteFTP så kan jag ta hem 4x1500KiB simultant från samma server osv så problemet verkar inte sitta i linan utan verkar vara hos mig.

Har bytt mjukvara
bytt dator, nätverks kablage och router.

Testat att stänga av firewall i router och windows, ingen skillnad.
Kör passive.
Har ominstallerat

Nåt junk måste jag göra fel i configen av filezilla.

Nåt bra tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Ja, alltså filezilla som klient är ju en av dom enklaste klienterna så att du skulle göra något fel i konfigurationen är ju mindre troligt.

Skulle du kunna testa med en annan dator ansluten till din router i ditt hus se om den har samma problem?
Skulle du också kunna testa utan router bara för att utesluta att det är routern.

Sen kan de ju faktiskt vara så att du har kass peering mot honom man har ju inte bra ned/upp hastighet mot alla även om jag sitter på 100/100 och jag har vänner som sitter på de kan man ändå få skit hastighet mellan varandra, men konstigt isf att du får så bra hastighet med cuteftp.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Dec 2002

Ja alltså jag har både ny dator och ny router, problemet kvarstår.