Permalänk
Medlem

Boendes i Kil (Värmland), mellan Karlstad och Grums. Byggt massor av datorer genom åren. Arbetar på universitet i Karlstad under vardagarna, men är tillgänglig för både bygge och support kvällstid eller helger.

- Fixat /Andreaz1

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maorio:

Kan hjälpa till i Lund

har byggt flertalet datorer och hjälpt kompisar med detta också

Viss erfarenhet av överklockning (du måste förstå de risker detta medför)

Även viss erfarenhet av vattenkylning

kan hjälpa till med allt från en summa pengar till färdig dator

Har esd armband och låda skruvar till det mesta som behövs i en dator

På grund av jobb så skulle jag vilja bli borttagen från listan

Fixat /Kent, forumledare
Visa signatur
Permalänk

Fint initiativ helt missat detta

Permalänk

Skulle också vilja bli bortagen från listan om möjligt!

Fixat. /Vzano, Mod
Permalänk

Skriv upp mig för Borlänge-Domnarvet inkl omnejd. (Jobbar i Ludvika på veckorna)
Så försöker jag i mån om tid.

Har byggt ihop diverse datorer tidigare, majoriteten mina egna utan något trasigt/fel hittills.
Har eventuellt ett ESD-band
- Pedant man som försöker få så bra kabeldragning som möjligt.
- Har aldrig rört custom vattenkylning så kolla med andra!
- Pratar för mycket
- Jag är försiktig, men tar inget ansvar om det händer något.. om jag såklart inte knäcker något/drar mejsel genom moderkortet.
- Ni få gärna fråga så mycket ni vill om ni vill lära er, ska försöka svara så gott jag kan.
- Är det någon mil bort önskas gärna nån form av ersättning för bränslen
- Kan även hjälpa till om du önskar att bygga en inom en viss budget. (mest pengar för valuta)

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

jag hjälper gärna till med montering av datorer. jag bor i kinna i mark kommun.

-jag bygger inte med custom vattenkylning, men gör det med slutet vattenkylning.
-jag överklockar inte.
-har en kompressor till hands.
-montering och sånt sker på egen risk.

Håller du fortfarande på?

Permalänk
Moderator
Skrivet av BiTTeR-:

Håller du fortfarande på?

Tyvärr inte.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan @tozzi / ansvarig byta ut gamla länken i förstaposten till denna post? Den gamla stämmer inte helt

Bor i Södertälje, jobbar i Solna och kan ta mig runt i stort sett hela Stockholm kollektivt. Hör av er för att bestämma en passande tid.

*Bygger datorer eller hjälper till att uppgradera delar.
*Installerar Windows och drivrutiner samt programvara
*Har ESD-matta och armband
*Enklare felsökning och råd kan ges (inget proffs dock)
*Hanterar inte vattenkylning

Denna post kan komma uppdateras i framtiden

Är du fortfarande tillgänglig?

Permalänk
Hedersmedlem

Hej, någon i Värmland eller vartsomhelst (Kan skicka grejerna) som kan hjälpa mig med ett litet problem?

Köpte ny dator i delar, men lång historia kort så blev en pin till cpu på moderkortet lite böjt. Om nån har bra erfarenhet av att fixa något liknande och sen skruva ihop resten av datorn så hade det varit supernice! (Givetvis mot betalning)
Det är nyaste Intel Socket LGA 1700 det handlar om.

Tack

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pippen:

Hej, någon i Värmland eller vartsomhelst (Kan skicka grejerna) som kan hjälpa mig med ett litet problem?

Köpte ny dator i delar, men lång historia kort så blev en pin till cpu på moderkortet lite böjt. Om nån har bra erfarenhet av att fixa något liknande och sen skruva ihop resten av datorn så hade det varit supernice! (Givetvis mot betalning)
Det är nyaste Intel Socket LGA 1700 det handlar om.

Tack

Du ska PM:a en användare i din kommun/län

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Ptja jag kan väl flika in jag med.

Håller till i Norrtälje numera

Avancerad datorbyggare/datormoddare.

Kan bygga custom vattenkylning

Kan överclocka CPU,RAM och GPU

Kan ha en minikurs i datorbygge medans vi snickrar ihop din dator så du ej behöver be om hjälp nästa gång

Kan hjälpa dig med att sätta ihop en kundvagn med alla datorkomponenter som behövs.

Jag vill inte ha betalt men du får gärna ha en god attityd och vara intresserad av det vi gör tillsammans.

Hej, jag bor i samma kommun som du och byggde precis ihop min dator. Kom först förbi bootmenyn och in i min färdiginstallerade windows på hårddisken när jag använde moderkortets interna grafikkort. Hade liite strul med att få i grafikkort/ få kraften från PSU att nå hela vägen dit. Löste det trodde jag fast nu kommer jag ej förbi bootmenyn om jag använder internt grafikkort eller externt 😅 Har du nån idé vad som kan va fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiangus:

Hej, jag bor i samma kommun som du och byggde precis ihop min dator. Kom först förbi bootmenyn och in i min färdiginstallerade windows på hårddisken när jag använde moderkortets interna grafikkort. Hade liite strul med att få i grafikkort/ få kraften från PSU att nå hela vägen dit. Löste det trodde jag fast nu kommer jag ej förbi bootmenyn om jag använder internt grafikkort eller externt 😅 Har du nån idé vad som kan va fel?

Hur löste du kabeldragningen?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Hur löste du kabeldragningen?

Har felsökt problemet till grafikkortet. Med internt grafikkort fungerar datorn. Jag "löste" kabeldragningen genom att låte kabeln till grafikkortet sitta väldigt spännd. Fast något har jag gjort fel ändå. Jag försökte tidigare sätta grafikkortet i andra slottet där kraften når utan problem. Då får jag dock ej ner grafikkortet helt. Tror jag kan ha satt moderkortet lite skevt. Eller det vet jag för jag får ej i alla skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiangus:

Har felsökt problemet till grafikkortet. Med internt grafikkort fungerar datorn. Jag "löste" kabeldragningen genom att låte kabeln till grafikkortet sitta väldigt spännd. Fast något har jag gjort fel ändå. Jag försökte tidigare sätta grafikkortet i andra slottet där kraften når utan problem. Då får jag dock ej ner grafikkortet helt. Tror jag kan ha satt moderkortet lite skevt. Eller det vet jag för jag får ej i alla skruvar.

Då är ju risken att du har någon kortslutning någonstans också om moderkortet sitter snett. Se till att det sitter som det ska först.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Då är ju risken att du har någon kortslutning någonstans också om moderkortet sitter snett. Se till att det sitter som det ska först.

Nu sitter de fast i alla skruver som de ska

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiangus:

Hej, jag bor i samma kommun som du och byggde precis ihop min dator. Kom först förbi bootmenyn och in i min färdiginstallerade windows på hårddisken när jag använde moderkortets interna grafikkort. Hade liite strul med att få i grafikkort/ få kraften från PSU att nå hela vägen dit. Löste det trodde jag fast nu kommer jag ej förbi bootmenyn om jag använder internt grafikkort eller externt 😅 Har du nån idé vad som kan va fel?

Tjenis, numera Sundsvallare så kan ej hjälpa desvärre.

Permalänk

Jag finns i Ljungbyhed/Klippans kommun skåne

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Skrivet av solomon:

Kan väl skriva upp mig igen då!

Har byggt datorer sedan tidig ålder. Har gjort det mesta förutom Volt-modding och kan hjälpa dig / er sätta ihop en dator från grund + med custom vattenkylning om så önskas. Har ESD band.

Gävle!

Fortfarande aktuellt? Fast i Vårgårda?

Permalänk
Medlem

Har vi någon god samarit i Göteborgsområdet som kan hjälpa mig att byta moderkort?

Permalänk
Avstängd

Behöver någon som kan montera ihop min speldator, har självklart kontrollerat att alla delar passar. Tacksam för hjälp. Bor i Huskvarna som är nära Jönköping. Hör av er i tråden eller skicka pm.

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Skriv upp mig för Borlänge-Domnarvet inkl omnejd. (Jobbar i Ludvika på veckorna)
Så försöker jag i mån om tid.

Har byggt ihop diverse datorer tidigare, majoriteten mina egna utan något trasigt/fel hittills.
Har eventuellt ett ESD-band
- Pedant man som försöker få så bra kabeldragning som möjligt.
- Har aldrig rört custom vattenkylning så kolla med andra!
- Pratar för mycket
- Jag är försiktig, men tar inget ansvar om det händer något.. om jag såklart inte knäcker något/drar mejsel genom moderkortet.
- Ni få gärna fråga så mycket ni vill om ni vill lära er, ska försöka svara så gott jag kan.
- Är det någon mil bort önskas gärna nån form av ersättning för bränslen
- Kan även hjälpa till om du önskar att bygga en inom en viss budget. (mest pengar för valuta)

Stryk gärna mig,

Fick inte korrigera mitt gamla inlägg.
Flytt på G så blir ej aktuellt längre.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Önskar borttag från kategori "utomlands"
Flyttat från Irland och känner tyvärr mindre sug att hjälpa bygga datorer.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Har på äldre dagar fått epilepsi så känner mig inte längre förmögen att själv bygga datorn. Lät Inet bygga nya datorn, men behöver hjälp att installera grafikkort som jag köpte separat innan.. Även flytt av diskar från gamla datorn. Är mest problem att komma åt nätaggregat för att sätta i kablarna för diskar och grafik. Bor i Skelleftehamn Västerbotten

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Fick hjälp av en nygammal kompis. Tappade kontakten men vi reconnectade på Facebook!

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE