Win 7 och märklig taskbar

Permalänk
Medlem

Win 7 och märklig taskbar

Hej hej!

Köpte en ny dator, den är sjukt bra, prestandamässigt osv. Har dock ett enda problem vilket är relativt irriterande. Verkar som taskbaren har sjuk delay och/eller fungerar inte alls. T ex så när jag klickar på "Safely remove disk/hardware" för att ta bort extern hårddisk säkert så klickar jag på den men det kommer aldrig upp menyn där jag ska välja vad jag ska disconnecta och då min extern har två partitioner istället för en så är det segt o obekvämt att ta bort den (medans de andra kan jag koppla bort i utforskaren fint).

Det är också en dålig synk mellan batterimätaren samt wifi. Jag kopplar till elen så reagerar den inte direkt utan fortsätter att visa att jag inte har något batteri. Samma sak med wifi, jag klickar på ikonen och den kanske visar 5 staplar medans när jag klickar så visar den 2.

Vad kan jag göra? Det stör mig ändå en del. Formatera ser jag som en sista utväg som jag helst vill undvika.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du inte köra in win-skivan och kolla upp om du kan "reparera" Win då? ifall något har gått sönder så att säga