Samsung Galaxy S4 innehåller "svävande" pekfunktion och ögonspårning

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S4 innehåller "svävande" pekfunktion och ögonspårning

I takt med att lanseringen av Samsung Galaxy S4 rycker närmare fylls nätet med en strid ström nya läckor. Senast ut är pekfunktion utan att vidröra skärmen samt ögonspårning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja förhoppningsvis ser inte telefonen ut som en S3a som många rykten har visat också.. Sony Xperia Z med Amoled skärm hade varit det ultimata.

Permalänk
Medlem

Så jävla stor :<

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fysiska hem, menu, tillbaka knappar usch!

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Ska den inte börja spela upp igen när blicken riktas tillbaka?

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt skeptisk till det där, tror det kommer bli mer irriterande än underlättande stunder.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Intressant funktion men kanske för långsam för att användas i en större utsträckning. Ska bli intressant att se specifikationerna och bekräftade uppgifter om när de ska nå butik.

I övrigt goda tider att byta telefon. Min Xperia Arc beter sig konstigt så en uppgradering ligger helt klart runt hörnet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Svävande pekfunktionen verkar ju väldigt användbar enligt den videon...or not

Minns när jag hade en Samsung Omnia HD där det fanns en funktion att man kunde scrolla mellan bilder/ musik genom att luta telefonen åt höger eller vänster...
En del ny funktioner är bra, men många är ju ganska pointless. Är dock spänd över om de kommer med något revolutionerande eller bara lite updates

Permalänk
Medlem

Tänk att slippa alla fettfläckar på skärmen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander99:

Svävande pekfunktionen verkar ju väldigt användbar enligt den videon...or not

Minns när jag hade en Samsung Omnia HD där det fanns en funktion att man kunde scrolla mellan bilder/ musik genom att luta telefonen åt höger eller vänster...
En del ny funktioner är bra, men många är ju ganska pointless. Är dock spänd över om de kommer med något revolutionerande eller bara lite updates

Ser definitivt en användning för den funktionen. Hur många gånger händer det inte att någon ringer när man står och diskar? Bara att peka lite ovanför skärmen så behöver inte telefonen bli blöt. Alternativt köper man en xperia Z och behöver inte tänka på det alls med vatten.

Permalänk
Medlem

första gången på länge jag inte spottar åt en android lur. + till Samsung för extrem innovation blir dock nästan skrämmande med såna här saker i en vanlig telefon. Tack vet jag ändå 3310 =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Ska den inte börja spela upp igen när blicken riktas tillbaka?

Ja, han är ju faktiskt där med fingret när videon ska återupptas. Därför kollade jag lite extra och det ser ut som snubben i videon (på telefonen alltså, inte användaren) rör på sig innan användaren rör vid skärmen.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

När jag tittar bort från en video är det oftast för att det är något ja inte vill se (sex, våld eller något annat barnförbjudet) , väääldigt sällan jag befinner mig i en situation där vidrörandet av skärmen för att pausa skulle vara ett bekymmer? (i vanliga fall älskar jag meningslösa men coola funktioner, det där känns mer som ett hinder) Känns som en funktion som skulle stängasa av illa kvickt.

Permalänk
Medlem

Lyx eller plast? Inväntar HTC One troligtvis över Galaxy hypen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

När jag tittar bort från en video är det oftast för att det är något ja inte vill se (sex, våld eller något annat barnförbjudet) , väääldigt sällan jag befinner mig i en situation där vidrörandet av skärmen för att pausa skulle vara ett bekymmer? (i vanliga fall älskar jag meningslösa men coola funktioner, det där känns mer som ett hinder) Känns som en funktion som skulle stängasa av illa kvickt.

Förhoppningsvis (Förmodligen) går det att stänga av funktionen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Misslyckats med designen. Tvålkoppar är inte snyggt. Utöver utseendet ser det ut att bli det bästa telefonvalet denna säsongen. Tycker de skulle kört vidare på S2ans designspråk.

Skrivet av wRRM:

Ja förhoppningsvis ser inte telefonen ut som en S3a som många rykten har visat också.. Sony Xperia Z med Amoled skärm hade varit det ultimata.

Håller med.

Permalänk
Skäggig legend

ATLANTEN NÄSTA! Nej men det blir nog el trevlig telefon, hoppas bara på de hoppar över plasten

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Citat:

Video nummer två behandlar funktionen "smart paus", där telefonen läser av ögonen för att se var användaren riktar sin uppmärksamhet. Tittar användaren bort från telefonen stoppas videouppspelningen.

Tänk när dom börjar använda det här på DRM och reklamfilmer.
Så om du kollar bort när det är reklam, så pausar den och tvingar dig att kolla.

Den här funktionen är lite creepy. Telefonen vet vart jag kollar...
Måste den inte ha kameran på då?
Då lär den ju sluka batteri!

Permalänk
Medlem

Känns lite som om att telefonen övervakar dig mer och mer. Ögonspårning? Nej tack...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Den här funktionen är lite creepy. Telefonen vet vart jag kollar...
Måste den inte ha kameran på då?
Då lär den ju sluka batteri!

Då är det bara att stänga av den funktionen om man inte vill ha den igång, precis som man kan med smart stay på S3an.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Vet någon när den släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Misslyckats med designen. Tvålkoppar är inte snyggt. Utöver utseendet ser det ut att bli det bästa telefonvalet denna säsongen. Tycker de skulle kört vidare på S2ans designspråk.

Hur vet ni redan nu hur telefonen ser ut? har det läckt bilder från någon trovärdig källa än?

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Känns lite som om att telefonen övervakar dig mer och mer. Ögonspårning? Nej tack...

tejpa för kamerorna?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban_M:

Hur vet ni redan nu hur telefonen ser ut? har det läckt bilder från någon trovärdig källa än?

Telefonen där de visar de nya funktionerna är samma som på läckta bilder. Ser ut som en S3 ungefär. Bara hoppas att det är kinesiskt fake alltsammans.

Permalänk
Medlem

Det är val bara att inse att det är denna? Tråkigt design val/material val....

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv_duos_images_surfa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chratz:

Vet någon när den släpps?

Ryktet säger April men vi får se.

Skrivet av leafbranch:

Det är val bara att inse att det är denna? Tråkigt design val/material val....

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv_duos_images_surfa...

Samtidigt så...
"This leak brings up an interesting question in regards to the validity of some of the leaks we've come across - is it possible that until now all we've been seeing have been test devices, perhaps even ones purposely leaked by Samsung to keep the real deal under wraps?"

Slutligen det där med materialval - är verkligen tyngre metaller/glas osv något bra? Är det inte meningen att telefonen skall vara lätt och smidig?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ryktet säger April men vi får se.

Samtidigt så...
"This leak brings up an interesting question in regards to the validity of some of the leaks we've come across - is it possible that until now all we've been seeing have been test devices, perhaps even ones purposely leaked by Samsung to keep the real deal under wraps?"

Slutligen det där med materialval - är verkligen tyngre metaller/glas osv något bra? Är det inte meningen att telefonen skall vara lätt och smidig?

Hoppas på det

Jo, har inget emot plast som sagt. Men alltid trevligt med lite metall, ram tex för styvhet osv.

Live stream
http://www.gsmarena.com/you_can_watch_live_the_samsung_galaxy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hoppas på det

Jo, har inget emot plast som sagt. Men alltid trevligt med lite metall, ram tex för styvhet osv.

Live stream
http://www.gsmarena.com/you_can_watch_live_the_samsung_galaxy...

Ska bli spännande att hålla den i handen och se hur den känns

Tack, slängde över länken till diskussionstråden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Känns lite som om att telefonen övervakar dig mer och mer. Ögonspårning? Nej tack...

Kan ju alltid ha foliehatt på.

Permalänk
Medlem

Svävande pekfunktionen verkar ju kung. Ger möjligheter att använda ett gränssnitt med funktioner som tidigare endast varit möjliga med muspekare.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.