Samsung Galaxy S4 innehåller "svävande" pekfunktion och ögonspårning

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta på en ny telefon med mer onödiga funktioner

Men svävande pekfunktion hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Fysiska hem, menu, tillbaka knappar usch!

Älskar det!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

"Svävande" pekfunktion är väl inte direkt nytt, min äckliga sony xperia sola har floating touch.
Om det är användbart kan man såklart diskutera.

Visa signatur

I choose to live, not just exist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Fysiska hem, menu, tillbaka knappar usch!

Underbart ju! Slippet man komma åt dem av misstag hrla @/@$@# tiden )).

Permalänk

Apple får ju sätta fart nu tycker jag. Samsung är ju rätt ledande nu vad gäller dessa kommunikationsapparater. Det kan ju bli ensamt där på toppen! Sony och andra finns också men bredden och alternativen vad gäller storlek och innovationer är det bara Samsung som har tycker jag.

Jo det står Samsung i pannan på mig!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad som kommer ut ikväll. Fast de troliga är att ryktena stämmer. Dock inte mig emot. Men jag tycker nog att skillnaderna är för små för att motivera ett köp om man idag sitter med en S3. Fast om min arbetsgivare vill uppgradera så vet jag vilken mobil jag kommer lobba hårt för iaf

Mina tankar gällande de senaste High-end lurarna: HTC One - Fast limmat batteri, inget SDkort. Nej tack! Sony Xperia Z - Fast limmat batteri, tråkiga betraktningsvinklar på skärmen, glas på baksidan? Nej tack!

Ja plast är tråkigt men de är lätt, stryktåligt och well de funkar. Fick jag välja så skulle jag vilja se hur en mobil byggd i kolfiber skulle kunna se ut och kännas

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Om det där är en läcka så blir jag besviken. Ännu en microlaggande android telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av colpo:

Kan ju alltid ha foliehatt på.

Folielinser.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Samsung har tydligen slutat med utvecklingen, tråkigt.
Har redan letat mig åt annat håll gällande Android så mig gör det inget

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Folielinser.

Aj. Den ser ju inte vad man tittar på iaf, och inte behöver man bry sig om det själv längre heller sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Samsung har tydligen slutat med utvecklingen, tråkigt.
Har redan letat mig åt annat håll gällande Android så mig gör det inget

Vad saknas?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alexander99:

Svävande pekfunktionen verkar ju väldigt användbar enligt den videon...or not

Minns när jag hade en Samsung Omnia HD där det fanns en funktion att man kunde scrolla mellan bilder/ musik genom att luta telefonen åt höger eller vänster...
En del ny funktioner är bra, men många är ju ganska pointless. Är dock spänd över om de kommer med något revolutionerande eller bara lite updates

Huehuehue

Permalänk

Unmdra hur det funkar för mig som är vindögd och inte kan kolla på telefonen med båda ögonen samtidigt? om den tror att jag tittar bort bara för att ena ögat tittar utanför skärmen?!

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Lösning: skaffa 2 s4or och håll i varsin hand

Skrivet av Mr.Quatermain:

Unmdra hur det funkar för mig som är vindögd och inte kan kolla på telefonen med båda ögonen samtidigt? om den tror att jag tittar bort bara för att ena ögat tittar utanför skärmen?!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Fasiken om detta stämmer så får man sjukt mkt plast för pengarna.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Om det där är en läcka så blir jag besviken. Ännu en microlaggande android telefon.

Måste vara prototyp eller något. Min Galaxy Note 2 har inget microlagg över huvud taget, vore konstigt om S4 har det.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Tänk att slippa alla fettfläckar på skärmen!

Då tar man lite Yes och sköljer av den under vattenkranen.
Xperia Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är val bara att inse att det är denna? Tråkigt design val/material val....

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iv_duos_images_surfa...

Hoppas det är denna. Riktigt snygg!

Permalänk
Avstängd

Hoppas samsung trollar oss med en läkt fakemobil och sedan släpper nått riktigt jävla awsome, för ärligt talat är den för lik s3.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Vad saknas?

Ptja, för min del ligger design och UI rätt prioriterat och vad att döma av jag sett hittills är det ingenting jag dras till.
Kan dock inte säga så mycket innan konferensen men det blir då ingen Samsung för mig, oavsett vad som finns under skalet.

Nöjd ägare av en Xperia Z.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ser inga som helst problem med någon av dessa funktionerna, så länge man kan stänga av dem.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Känner mig väldigt skeptisk till det där, tror det kommer bli mer irriterande än underlättande stunder.

Garanterat, alla prylnördar hurrar och tycker det är skitbra, märkligt..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Hoppas på det

Jo, har inget emot plast som sagt. Men alltid trevligt med lite metall, ram tex för styvhet osv.

Live stream
http://www.gsmarena.com/you_can_watch_live_the_samsung_galaxy...

Samsung gör sina lurar så att dom ska hålla för vridmoment och tryck, rex om du har den i bakfickan och sätter dig ner ska den tåla att bli vriden eller böjd. Med en styv metallram är den körd direkt om den vrids då metallen deformeras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I svensk tid, när får vi veta? Enligt random converter böir det typ 12:00 15e mars!? Det är väl ändå inte "kvällskvisten"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var kan man se eventet?

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koksvinne:

Var kan man se eventet?

Livestream på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=IDXILsX7_QI

EDIT: 00:00 Svensk tid (GMT+1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Samsung gör sina lurar så att dom ska hålla för vridmoment och tryck, rex om du har den i bakfickan och sätter dig ner ska den tåla att bli vriden eller böjd. Med en styv metallram är den körd direkt om den vrids då metallen deformeras.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det ligger nått i det du säger.

Permalänk
Medlem

Kameran verkar det inte vara något fel på i alla fall

http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s-iv-camera-samples-s...

Permalänk
Skrivet av Larcyn:

Livestream på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=IDXILsX7_QI

EDIT: 00:00 Svensk tid (GMT+1)

Tack!

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Har precis lyckats spräcka glaset på min Defy Mini, 120cm fall rätt ner i betonggolv klarade inte glaset (trots Gorilla Glass)
Är på jakt efter ny telefon, gillar att Defyn är "vattentät" (IP 57 tror jag), hur är det med S4ans vattentålighet, någon som vet IP klassningen?

Gillar floating touch. Om man kan använda den funktionen när man skriver appar själv så är det riktigt intressant.

Hur är det med batteritiden? I Defyn jag har nu sitter ett 1700mAh batteri, behöver ladda den var 3-4 dag vid låg användning, men vid tung användning(Turf) känner jag att det ändå är lite för lite batterikapacitet, skulle vara trevligt med runt 3000mAh+ istället.

Framför allt, hur tålig är glaset?

Visa signatur

...

var fri

...