från gtx470 till hd7970 är de värt att byta upp sig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orsa
Registrerad
Sep 2010

från gtx470 till hd7970 är de värt att byta upp sig?

tjena jag funderar på å sticka till webhallen å hämta ut ett sapphire hd7970. men frågan är hur stor skillnad man kommer märka! mitt gtx 470 är faktiskt fortfarande väldigt bra men när de kommer till crysis 3 tkte jag inte de var lika bra längre xD kan spela det på medium med bra flyt. men skulle vilja ha på very high ;). ajja sisst jag bytta graffe var det från hd4890 >> gt470 å märkte faktiskt ingen större skillnad alls fasst jag köpte amd kortet 1 år tidigare och kostade 1000kr mindre!
men nu har de nästan gått 3 år sen jag köpte mitt gtx470 så känns som de e dags att byta upp sig igen!
men tkr inte de känns värt att byta upp sig om de inte blir ganksa stor prestanda skillnad! vad tror ni kommer crysis 3 flyta som vatten på very high? utan AA å åsnt trams förståss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Editera texten, den är riktigt jobbig att läsa med ingen stycke indelning eller stor bokstav.
Nu till frågan: Kolla på sweclockers tester, tror du kommer känna skillnad!

Världens ondska rangordnas enligt följande:
Personer som fuskar i spel
"Nedladdnings annonser" på nedladdningshemsidor
Copyswede
TS som inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
katrineholm
Registrerad
Jun 2011

Vad har du för övriga spec på datorn?

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Dec 2010

Med tanke på att 7970 är amds flaggskepp och presterar fruktansvärt bra så ja, det kommer bli en sjuk skillnad skulle jag vilja lova!

Edit: såg att du inte hade specs på datorn, skriv gärna upp specs så man kan svara om kortet kommer flaskas eller inte.

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orsa
Registrerad
Sep 2010

specs:
asus p6t-deluxe v2
6gb tripple channle ddr3
core i7 920 2,7ghz
gtx470
750w nätagg
tror jag har minne å cpu power så de räcker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Bytte från ett 6950(upplåsta shaders, OC 940/kommer ej ihår mem) Det ligger väl prestandamässigt i nivå med ett gtx570 typ?

Iaf bytet till 7970 gjorde helt enorm skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Själv kör jag med en hd7970 tillsammans med min i7 920, precis som du har. Måste säga att det är en riktigt bra uppgradering. Hoppet från en 470 till en 7970 är rätt stort, speciellt i högre upplösningar.

När du ändå är i farten; köp en bra luftkylare till datorn, t.ex. en Noctua nh-d14 eller en hyper 212 evo och överklocka din cpu till 3,7 GHz eller mer, det borde inte alls vara svårt om du har en stepping d0.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
orsa
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Abdulleh:

Själv kör jag med en hd7970 tillsammans med min i7 920, precis som du har. Måste säga att det är en riktigt bra uppgradering. Hoppet från en 470 till en 7970 är rätt stort, speciellt i högre upplösningar.

När du ändå är i farten; köp en bra luftkylare till datorn, t.ex. en Noctua nh-d14 eller en hyper 212 evo och överklocka din cpu till 3,7 GHz eller mer, det borde inte alls vara svårt om du har en stepping d0.

hehe har redan en corsair h50 på cpun men har aldrig prova klocka den en