Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Ebay köp

http://www.ebay.com/itm/ASUS-10-1-Padfone-2-Station-for-Padfo...

Skulle någon rutinerad person kolla igenom det där?

Dvs:

*Trovärdighet
*Frakt?
*Tull?
*Slutpris med tull/frakt och sådant. Om vi säger att jag budar 1000 kr.

Hur fungerar budgivningen? Kan jag vinna på 300 kr, eller kan säljaren välja att neka köp?
Vore grymt schysst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

"Padfone Station ONLY" och “Item for display only , in great condition” hoppas du la märket till det. "This Pad Station WILL NOT work without ASUS Padfone 2 Smartphone, and there is no any function in itself." jag tycker att du ska skrolla ner lite och läsa lite vad säljaren skriver.

8600K @ 1.035V
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av EvilWord:

"Padfone Station ONLY" och “Item for display only , in great condition” hoppas du la märket till det. "This Pad Station WILL NOT work without ASUS Padfone 2 Smartphone, and there is no any function in itself." jag tycker att du ska skrolla ner lite och läsa lite vad säljaren skriver.

Det är precis vad jag är ute efter. Just Padfone STATION till padfone 2. har nämligen köpt telefonen utan paddan till och den verkar endast finnas att köpa på Ebay.

Vill egentligen veta mer kring Ebay och köp som sker internationellt.

Mvh Oliwer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jul 2007

Till att börja med har du länkat tlll en auktion, dvs inget slutpris satt.

Hursom så så skickar han internationellt, Han har bra rating och med 100% säkerhet att han inte kommer lura dig.

160kr i frakt (dvs 25$).

Slutkostnad bör se ungefärlig ut om den nu fastnar i tullen och du måste betala förtullningsavgift+posthantering:

"padfone":- + 160kr(25$ frakt)+moms(25%)= slutkostnad för dig +250:- (förtulling samt posthantering i sverige)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Tehlamah:

Till att börja med har du länkat tlll en auktion, dvs inget slutpris satt.

Hursom så så skickar han internationellt, Han har bra rating och med 100% säkerhet att han inte kommer lura dig.

160kr i frakt (dvs 25$).

Slutkostnad bör se ungefärlig ut om den nu fastnar i tullen och du måste betala förtullningsavgift+posthantering:

"padfone":- + 160kr(25$ frakt)+moms(25%)= slutkostnad för dig +250:- (förtulling samt posthantering i sverige)

Vi säger att jag budar 1400 kr då.

Slutpriset i värsta fall blir alltså : 1919 kr, och i bästa fall 1560 ?

1400 + 25% + 160.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av oouhdawg:

Vi säger att jag budar 1400 kr då.

Slutpriset i värsta fall blir alltså : 1919 kr, och i bästa fall 1560 ?

1400 + 25% + 160.

det är 25% på pris + frakt,

altså 1400 + 160 +25%

+ att beroende på hur det skickas så kan dom ta ut en "deklarationsavgift"

t.ex på posten så kostar en vanligt försändelse 100kr,

1400 + 160 + 25% + 100 (är lite osäker på om den sista 100ingen kommen före eller efter %)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.