Permalänk

Fläktarna knastrar :/

Köpte äntligen en ny fläktkontroller till mitt 800D fullt med Corsair AF performance edition 120mm fläktar, har 5 st. Och en standard fläkt kvar från chassiet. Jag kopplade in alla till den nya fläktkontrollen NZXT SENTRY MIX 6 ( http://www.inet.se/produkt/6909654/nzxt-sentry-mix-6-kanal-flaktkontroller ). Sedan när jag startar upp datorn så knastrar alla fläktarna, smått smått knaster. Jag kopplar ur alla fläktar förutom standard fläkten i chassiet och då upphör knastret. Så frågan är, kan jag göra något åt det eller ska jag skicka tillbaka fläktkontrollern ?

Behöver ni mer information så fråga! citera gärna så att jag ser om ni har skrivit något i tråden

Permalänk

Jag tror inte beror på fläktkontrollern.
Har läst någonstans att just dessa Corsairfläktar kan knastra vid nervoltning.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Mina gör också det, gör ingenting för min del. Ta isär propellern och smörj axeln och ev hjullager om corsair använder sådana i sina produkter, om du stör dig på ljudet.

Permalänk
Medlem

det är fläktarna som ger ifrån sig konstiga ljud eftersom dom inte får så mycket ström som dom ska få egentligen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

det är fläktarna som ger ifrån sig konstiga ljud eftersom dom inte får så mycket ström som dom ska få egentligen.

Men när jag höjer reglagen till max så låter dem fortfarande