Permalänk
Medlem

Snyggt bygge so far.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket fint bygge måste jag säga! Vet ej om det ligger i planerna men jag hade gärna sett moderkortsplåten samt aluminiumfästena målade. Annars full pott:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

Snyggt bygge so far.

Tack så mycket!

Skrivet av MisterX:

Mycket fint bygge måste jag säga! Vet ej om det ligger i planerna men jag hade gärna sett moderkortsplåten samt aluminiumfästena målade. Annars full pott:)

MisterX, vilken ära! Kul att du gillar det.
Håller med om att det skulle vara riktigt snyggt att få dem målade, gärna svart anodiserade eller pulverlackerade. Dock så är det väldigt dyrt att få detta jobb gjort vad jag vet och jag har fullt upp med att få råd till komponenterna, det är andra intressen som också skulle må bra av lite pengar och så tar jag studenten om några veckor... Att försöka sprutmåla själv känns som att det är svårt att få snyggt resultat, är nog svårt att få in färg i alla hålen på baksidan. Så det får nog gå såhär tills vidare, kanske får jag råd och möjlighet vid ett senare skede!
Dessutom har jag tänkt köra på Be Quiet:s kylare Shadow rock 2, som har en massiv omålad aluminiumplatta i toppen och som jag tror kan bli rätt snyggt ihop med resten. Visserligen kanske det skulle vara snyggare med allt svart och valfri dark rock, men jag tror att de är några millimeter för höga för att gå in, kommer nog få fräsa i sidan för att få shadow:en som är att passa. Och så kostar de ju lite mer också...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Miniupdate?

Hej igen.
Händer inte så mycket nu, väntar mest på att devil's canyon skall släppas. Införskaffade en till likadan fläkt som jag har, tyvärr så tjöt motorn även på denna och den vobblade en aning, men den är i alla fall snygg. Och jag kommer ju nästan aldrig att köra dem ändå, men ska i alla fall maila och höra med butiken.
Har även jobbat lite mer på kabeldragningen, satt dit kablaget för hårddisken.
Bilder i spoilern.

Monterade i ramen. Snyggt med ett par och inte olika fläktar för en gångs skull.

Inkopplade också, drivs via ett vanligt usb-uttag.

Igång, från andra sidan.

Kabeldragning pågår. Alla kablar är inte ditsatta än, men de flesta. Notera att det bara är ca 6 mm plats under moderkortsplåten för kablarna, trångt blir det, men det går med lite vilja!

Och med moderkortsplåten. Nästan synd att det inte syns, inte för att det är så snyggt men är en väldans massa pillande för att få dit det.

Dold text

Det var allt för denna gång, inte jättemycket. Förhoppningsvis så blir det komponenter till nästa update! Tills dess, ha det bra.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Teaser

Väntar dock fortfarande på fler delar, så det är ingen idé att ni börjar spamma F5 redan.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Skulle man kunna få måtten på detta chassit? Skulle själv vilja bygga ett liknande men större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowspectra:

Skulle man kunna få måtten på detta chassit? Skulle själv vilja bygga ett liknande men större.

Javisst kan du det. Yttermåtten är ungefär 430*212*310, säg till om det är några andra mått du vill ha.
Om du skall bygga eget så kan jag rekommendera att planera noggrannt och inte vara alltför snål med utrymme om du siktar på ett hyfsat krymt chassi. Jag ville ha det så litet som möjligt men priset blev att det var en mindre mardröm att bygga i, visserligen bara andra datorn jag bygger, men tycker ändå att 6mm att dra kablar på är lite väl lite. Så spar gärna lite extra utrymme för kablar och fläktar och sådant, gör det inte på millimetern exakt. Men så är det ju inte roligt om det blir upp mot en decimeter utrymme som inte används heller, tycker jag.

_________________________________________________________________________________

Okej, nu har jag byggt ihop allting. Det fungerar och är körbart, men har inte lyckats fixa alla detaljer än, lampan i knappen är inte inkopplad som exempel. Men det får duga för några bilder i alla fall, tills vidare.

Komponenterna:

Intel 4690k
MSI z97m gaming
Be Quiet Shadow Rock 2
Corsair vengeance 8 GB low-profile
Corsair RM 650
Samsung 840 Evo 120 GB
2 st Noiseblocker NB-eLoop B12-PS (men som jag funderar på att byta ut)

Grafikkort tillkommer möjligtvis senare om jag anser att jag är i behov av det (spelar bara dota för tillfället) och det kommer passande modeller. Tycker att Asus nya strix-serie ser mycket intressant ut.

Ber om ursäkt för de hastigt tagna och dåliga bilderna. :/

Utsidan har inte ändrats så mycket, men man skymtar komponenter genom gallret. Det syns verkligen igenom tydligt, bättre än jag tycker att bilderna visar.

Annan tråkig bild på utsidan. Kylaren var för hög som jag misstänkte, så fick köra utan sidan hela helgen innan jag kunde fräsa ut för heatpipsen. Men nu passar den igen.

Insidan, här har det hänt en del!

Närbild på moderkortet och kabeldragningen i toppen.

Temperaturen (antar jag att det är i alla fall ) visas på en led-display som sitter väldigt lägligt till så att man ser den från utsidan när man använder maskinen.

Missvisande bild på moderkortets ljudsektion. Ljuset är inte alls så orange, skarpt och p12-akigt som bilden visar, i själva verket lyser det bara svagt och ganska stilfullt i mörkt rött (om man gillar ljus och rött vill säga )

Närbild på kylaren. Snyggare kylare får man leta efter!

Avslutar med en bild på hörnan, tycker att den passar in riktigt bra, vitt till högtalarna och musen och samma bets som bordet.

Dold text

Hoppas att det stillade er nyfikenhet för en stund. Fler och bättre bilder kommer att komma, när jag hunnit fixa allt och är helt nöjd med det!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt verkligen! Är det nu du ska klä in din skärm och dina högtalare i träramar också?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Skitsnyggt verkligen! Är det nu du ska klä in din skärm och dina högtalare i träramar också?

Haha, det överlåter jag åt vår käre quizz_kid tills vidare.

Högtalarna fanns faktiskt i träfaner också, men tyckte att de vita var snyggare...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Javisst kan du det. Yttermåtten är ungefär 430*212*310, säg till om det är några andra mått du vill ha.
Om du skall bygga eget så kan jag rekommendera att planera noggrannt och inte vara alltför snål med utrymme om du siktar på ett hyfsat krymt chassi. Jag ville ha det så litet som möjligt men priset blev att det var en mindre mardröm att bygga i, visserligen bara andra datorn jag bygger, men tycker ändå att 6mm att dra kablar på är lite väl lite. Så spar gärna lite extra utrymme för kablar och fläktar och sådant, gör det inte på millimetern exakt. Men så är det ju inte roligt om det blir upp mot en decimeter utrymme som inte används heller, tycker jag.

Vad använde du för färg/bets på din framsida? Tycker den är extremt snygg men kan inte hitta något som liknar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowspectra:

Vad använde du för färg/bets på din framsida? Tycker den är extremt snygg men kan inte hitta något som liknar den.

Tror den heter antikbrunt eller något liknande, kan kolla upp mer exakt när jag får tillfälle. Håller med om att den är snygg, tror att den är lite gråaktigare än vanlig brun bets så att den inte blir lika skarp.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Galleri uppe!

Nu är datorn så klar som jag kan göra den, det enda som jag tycker skulle kunna göras mer åt är fläktarna, men har ingen aning om hur jag skall få till dem. Men nu är galleriet i alla fall upplagt. Bilderna blev väl kanske lite sådär halvbra, jag är inte direkt bra på foto. Men titta gärna in där och glöm inte att rösta och lämna gärna en kommentar. :happy:
Till galleriet!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.