Problem med ny installerat Windows 8.

Permalänk
Avstängd

Problem med ny installerat Windows 8.

Hejsan, uppgraderar till Windows 8 från 7 i dag, men när installationen var klar hade jag inget internet.
Har installerat nya drivrutiner för win 8, inget fungerar...
Det ända som fungerar av någon anledning är Skype, men inte Spotify eller webläsaren..
Hjälp sökes!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 91raan31:

Hejsan, uppgraderar till Windows 8 från 7 i dag, men när installationen var klar hade jag inget internet.
Har installerat nya drivrutiner för win 8, inget fungerar...
Det ända som fungerar av någon anledning är Skype, men inte Spotify eller webläsaren..
Hjälp sökes!

Har du testat att installera om programmen som inte fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Det är allt med internet och göra förutom Skype..så blir hela Windows isf.

Permalänk
Medlem

Kolla windows brandvägg och IE proxy inställningar..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

DNS-server är också bra att kolla för det använder inte Skype.

Liksom TCP/IP-återställning som finns under rubriken "Jag löser det själv" på sidan http://support.microsoft.com/kb/299357/sv

Permalänk
Medlem

Det brukar väl ganska generellt rekommenderas att man gör en fräsch installation, att uppgradera leder nästan ofelbart alltid till någon slags strul.

Backupa det du vill behålla från systemdriven, och formatera den under installationen, så du blir av med allt gammalt junk. Vågar nästan svära på att det kommer funka utmärkt sedan.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Kaput gör det nästa gång låter smart nu när du säger det!!
Men pilla lite med virusskyddet så fixa det sig!!!! Tack för hjälpen.