Belkin slutför uppköpet av Linksys – varumärket kvarstår

Permalänk
Melding Plague

Belkin slutför uppköpet av Linksys – varumärket kvarstår

Linksys blir en del av tillbehörsjätten Belkin, som planerar fortsätta använda och utveckla varumärket.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt när sånt här händer men vi kan ju fortfarande köpa vettiga routrar från D-Link, Netgear och Asus

Permalänk
Medlem

Vad är det som är tråkigt?
Belkin tillverkar routers så de har erfarenheten, hur är det någon skillnad från när cisco köpte linksys?

Permalänk
Medlem

Linksys by Cisco by Belkin

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

Jag har haft de flesta kända routrar, D-Link, Belkin, Netgear.

Men i 2 år har jag använt mig av Belkin på jobbet och en Linksys hemma.

Min Linksys fungerar jämt- den har verkligen aldrig krånglat.

En gång i veckan på jobbet har det krånglat.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hellspawned:

Vad är det som är tråkigt?
Belkin tillverkar routers så de har erfarenheten, hur är det någon skillnad från när cisco köpte linksys?

Erfarenhet har de säkert, men deras produkter är inte mycket att ha. Där jag jobbar har vi sålt Belkin tidigare, men nu är det slut med det tack och lov. Har aldrig varit så mycket problem med routrar som med Belkins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Erfarenhet har de säkert, men deras produkter är inte mycket att ha. Där jag jobbar har vi sålt Belkin tidigare, men nu är det slut med det tack och lov. Har aldrig varit så mycket problem med routrar som med Belkins.

Men de köper upp hela verksamheten inte bara namnet, så då borde det fortsätta som förr... eller?
När cisco köpte linksys så blev det inte helt plötsligt företagsrouters av de som Linksys tillverkade.
Som jag ser det är hela poängen med ett uppköp att inte fortsätta göra sina produkter exakt som de alltid varit.
Så jag gillar sånna här nyheter.

Permalänk
Avstängd

Vad tråkigt.

Linksys har haft ett gott rykte, speciellt WRT serien som man kunnat flasha med OpenWrt, dd-wrt, etc.

Belkin assiocerat jag med ett riktigt skitföretag.
Dom gör ju iPod-strumpor ffs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellspawned:

Vad är det som är tråkigt?
Belkin tillverkar routers så de har erfarenheten, hur är det någon skillnad från när cisco köpte linksys?

Belkin är så sjukt dåliga! Att ens fråga om det är någon skillnad?

omg jag hatar verkligen Belkin och deras skitprodukter! Enda erfarenheten dom har är att producera skit!
SKIIIIIT!
Åk du och köp en kvalitets produkt från Belkin så får vi se vad du säger sen?!

Jag tror du kommer ha bättre tur om du bygger en Router själv . Funktionsmässigt!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Belkin är så sjukt dåliga! Att ens fråga om det är någon skillnad?

omg jag hatar verkligen Belkin och deras skitprodukter! Enda erfarenheten dom har är att producera skit!
SKIIIIIT!
Åk du och köp en kvalitets produkt från Belkin så får vi se vad du säger sen?!

Lönt att bli aggressiv?
Nej, jag kommer inte köpa en Belkinprodukt. Jag är nöjd med det jag har nu.
Med det sagt, jag kommer inte köpa en produkt från någon annan heller. För jag har inte ett behov.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellspawned:

Lönt att bli aggressiv?
Nej, jag kommer inte köpa en Belkinprodukt. Jag är nöjd med det jag har nu.
Med det sagt, jag kommer inte köpa en produkt från någon annan heller. För jag har inte ett behov.

Är inte aggressiv . Tål bara inte vissa företag och Belkin är ett av dom! Fråga inte varför bara! Då måste jag skriva till ikväll.
Kompetensen på det företaget måste vara ett av de lägsta i världen milt sagt!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Är inte aggressiv . Tål bara inte vissa företag och Belkin är ett av dom! Fråga inte varför bara! Då måste jag skriva till ikväll.
Kompetensen på det företaget måste vara ett av de lägsta i världen milt sagt!

Hur känner du om Deltaco?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Är inte aggressiv . Tål bara inte vissa företag och Belkin är ett av dom! Fråga inte varför bara! Då måste jag skriva till ikväll.
Kompetensen på det företaget måste vara ett av de lägsta i världen milt sagt!

Okej, det lät så bara.
Men som jag skrev i ett annat inlägg i tråden, jag tror att belkin köper linksys för att få in annan kompetens i företaget.
Det kan inte vara annat än bra för deras skamfilade rykte då det hjälper dem att göra bättre produkter, kanske inte för lite mer avancerade användare.
Men iaf för den stora massan.
Sen vet jag inte hur deras ledning är, de kan mycket väl göra bajs av hela denna affären också.
Men man måste ge företag chansen att göra bättre ifrån sig. Annars lär bara mer skit leta sig in på marknaden.

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är rätt trist o se.
Av personlig erfarenhet så är Belkin helt värdelös, fått jobba med ett dussintal belkin routrar/modem och 8 av 10 har strulat något ordentligt även efter ett utbyte har skett via garanti så har problemen återkommit efter ett tag. Väldigt buggiga drivrutiner som sällan fungerar så som kund önskar.
Så fort jag bytt ut produkten mot en likvärdig Dlink/Cisco/Netgear har problemen försvunnit och aldrig återkommit.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Rest In Pieces Linksys

Permalänk
Medlem

Jag kommer med andra ord inte köpa fler produkter som är "från" Linksys. Belkin gör i mina ögon bara budgettillbehör med bedrövlig hållbarhet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_lyl:

Hur känner du om Deltaco?

Din fråga är inte riktigt relevant i sammanhanget...

Belkin är en tillverkare av IT-produkter.
Deltaco är en distributör av IT-produkter (sedan kanske de även stämplar sitt varumärke på några produkter [OEM Branding] - men det är knappast något de har designat/utvecklat/tillverkat själva).

Permalänk
Medlem

RIP Linksys, man fick upp hoppet när Cisco tog över och nu blir det ju rejält fimpat. När gjorde Belkin en vettig nätverksprodukt senast egentligen?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har haft strul med alla nätverkstillverkare. D-link & Netgear är överrepresenterade vad gäller pissiga konsumentprodukter med buggig mjukvara och kass kundservice. Asus har jag haft strul med också men de har inte gått över styr. Är exempelvis svinnöjd med min rt-n66u, vad dock inte lika nöjd med min rt-n56u som hade problem att hålla wifisessioner aktiva. Dock aldrig några stabilitetsproblem med produkterna som sådant. Såna problem har jag bara haft med d-link, Netgear och belkin.

Ska jag köpa nåt idag är det asus eller cisco som gäller. Inte värt huvudvärken de andra tillverkarna ger en imo

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Vad händer med Linksys vassare produkter? De måste ju bara Cisco varit inblandade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av radx:

Jag har haft strul med alla nätverkstillverkare. D-link & Netgear är överrepresenterade vad gäller pissiga konsumentprodukter med buggig mjukvara och kass kundservice. Asus har jag haft strul med också men de har inte gått över styr. Är exempelvis svinnöjd med min rt-n66u, vad dock inte lika nöjd med min rt-n56u som hade problem att hålla wifisessioner aktiva. Dock aldrig några stabilitetsproblem med produkterna som sådant. Såna problem har jag bara haft med d-link, Netgear och belkin.

Ska jag köpa nåt idag är det asus eller cisco som gäller. Inte värt huvudvärken de andra tillverkarna ger en imo

Cisco is the shit

Saknar *Gamla* 3com i dessa tider!
http://www.3com.com var den gamla goda tiden

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Din fråga är inte riktigt relevant i sammanhanget...

Belkin är en tillverkare av IT-produkter.
Deltaco är en distributör av IT-produkter (sedan kanske de även stämplar sitt varumärke på några produkter [OEM Branding] - men det är knappast något de har designat/utvecklat/tillverkat själva).

Och? Din kommentar på min fråga är inte riktigt relevant överhuvudtaget heller.

Jag ville bara veta vad killen tycker om det företaget, vare sig de tillverkar och säljer färdiga smörgåsar eller distribuerar elektronikprylar eftersom jag tyckte att det han skrev om Belkin var roligt att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_lyl:

Och? Din kommentar på min fråga är inte riktigt relevant överhuvudtaget heller.

Jag ville bara veta vad killen tycker om det företaget, vare sig de tillverkar och säljer färdiga smörgåsar eller distribuerar elektronikprylar eftersom jag tyckte att det han skrev om Belkin var roligt att läsa.

Tala om ett sidospår...inte lätt att förstå vad din avsikt var med den "outvecklade" frågan du ställde...när hela tråden i övrigt handlar om Belkins uppköp av Linksys...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Tala om ett sidospår...inte lätt att förstå vad din avsikt var med den "outvecklade" frågan du ställde...när hela tråden i övrigt handlar om Belkins uppköp av Linksys...

Min avsikt med frågan var att få reda på vad användaren Wiruz tycker om företaget Deltaco, that's it. Den var alltså inte riktad till dig och jag förstår ärligt talat inte varför du bryr dig. Så nu vet du det, och nog om detta tycker jag. Tillräckligt med "sidospår" från oss båda nu.