GTA IV mods för att få det riktigt snyggt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

GTA IV mods för att få det riktigt snyggt?

Tjenare,

Börjat lira GTA IV igen, men blir nästan trött i huvudet av att se på den korniga grafiken, och den stentvättade färg paletten, och tänkte att detta kanske kunde fixas med mods. Provade Icenhancer, som alla verkar älska, men så vitt jag kan se är det ju bara en ENB, visst, finare färger och ljus, med påkostnaden av krasher och blinkande himlar till och från, men det gör inte grafiken mindre kornig och tråkig att se på, provade ett texture pack också, "Ultimate Textures", men såg inte ens någon skillnad när jag skaffat det, och på moddets egen sida visar det heller inga jämförelsebilder.

Kort sagt, går det att få det att se så bra ut som folk ofta snackar om, och vilka mods är det i så fall som gäller? Måste man configurera modsen något, för det har jag inte gjort.

EDIT: En annan grej jag tänkte på, ICEnhancer verkar ha lagt på någon sorts mouse smoothing, eller Vsync, för musen har blivit väldigt obehaglig efter jag skaffade det, men det är inte pga att FPSen gått ner, den ligger kvar en bit över 80 FPS, någon som vet hur man kan bli kvitt det?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kolmården
Registrerad
Sep 2012

http://www.youtube.com/watch?v=Ynxg0xnrLZ0 btw, bara att du nämner GTA får mig att längta till GTA V.

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av mahoganygnu:

http://www.youtube.com/watch?v=Ynxg0xnrLZ0 btw, bara att du nämner GTA får mig att längta till GTA V.

Var exakt den där videons mods som jag hade installerade Inte för att det såg ut sådär för det men Har förmodligen mest med att Youtube har så låg kvalité att man inte kan urskilja alla korn.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Följer steg för steg instruktioner för hur man patchar ner spelet till 1.0.4.0 för att modsen ska funka ordentligt; Får spelet att krascha så fort man startar det utan att ens ha börjat installera mods. Något säger mig att jag kommer överge GTA 4 inom en snar framtid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av mahoganygnu:

Den där "Ultimate textures som används i videon förresten...den ger ju inte högre upplösta texturer xD Sure, andra texturer, men inte högre upplösning