Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Hoppas nätagget trivs i dina händer
Enermax cluster fläktar är bra, har själv en hel uppsjö utav magma vilket presterar den samma.
För att vara helt ärlig så är fortfarande corsair SP120 bäst i marknaden !

Skulle gärna testat några SP120 för att se hur de står sig mot Noiseblockers Eloops, har du testat Eloops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Skulle gärna testat några SP120 för att se hur de står sig mot Noiseblockers Eloops, har du testat Eloops?

det har jag tyvärr inte :(, vill jättegärna göra det men får väl se vad framtiden har att erbjuda

Permalänk
Medlem

Har faktiskt en SP120 Quiet edition och den presterar relativt bra men jag tycker att den låter för mycket, även med fläktkontroller.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Kommer följas utan tvekan

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Palme_570:

Hehe ska pröva "igen" eller så kanske man rent utav ska skit i denna vita ide å gå på transparent vatten och slang eller svart. Vill ju helst inte gå över 1200rpm finns de några som är tystare och flyttar samma luft är jag givetvis intresserad. GT Fläktarna funkar ju bra men de finns väl bara i 120mm

Det är 120mm varianten som jag har haft. Tänkte inte på att du hade 140mm, my bad.
Personligen använder jag aldrig färgat vatten. Det kan vara snyggt men är inte värt alla bekymmer det kan medföra IMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Det är 120mm varianten som jag har haft. Tänkte inte på att du hade 140mm, my bad.
Personligen använder jag aldrig färgat vatten. Det kan vara snyggt men är inte värt alla bekymmer det kan medföra IMO.

Jag har aldrig haft problem med blocken. Dock med slangen som behöver bytas ständigt.. Men tycker som sagt färgad slang sällan är toppen heller. Svart är snyggt. Men de blir ju så jävla svart i detta bygge då. Men transparent är kanske vägen att gå.

Leds.

Plexibit för slibryggan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan hitta bra slangar längre, alla stainar ju typ :/

Permalänk
Medlem

Plexibiten är klar. Dock inte monterad än.

Noiseblocker fläktar beställt även ny slang och genomskinligt samt svart vatten som borde trilla in i veckan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

fan vad fräscht det blev med dem nya bitarna!
vad för slang blev det nu ? Varör provar du inte Primochills PRO LRT slang ?
Min primochill slang har inte stainat ännu har körts sedan dreamhach winter (I tvillingbroderns bygge)

http://www.primochill.com/index.php?dispatch=products.view&pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

fan vad fräscht det blev med dem nya bitarna!
vad för slang blev det nu ? Varör provar du inte Primochills PRO LRT slang ?
Min primochill slang har inte stainat ännu har körts sedan dreamhach winter (I tvillingbroderns bygge)

http://www.primochill.com/index.php?dispatch=products.view&pr...

Det är den jag beställt =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Det är den jag beställt =).

Håller tummarna på att den inte stainar :D!

Permalänk
Medlem

blir det något mer?

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Ja för er som följde bygget så la jag helt enkelt ner projektet blev helt enkelt inte nöjd. Så när jag såg ivy-e release datum sålde jag mb,chassi och cpu. Har istället börjat på ett nytt projekt ni kan se här

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Wow vilket bygge, riktigt fint :)=

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

fan vad fräscht det blev med dem nya bitarna!
vad för slang blev det nu ? Varör provar du inte Primochills PRO LRT slang ?
Min primochill slang har inte stainat ännu har körts sedan dreamhach winter (I tvillingbroderns bygge)

http://www.primochill.com/index.php?dispatch=products.view&pr...

Även jag har bra erfarenheter med Primochills Pro LRT slang.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

snyggt byggt, fräsig kärra!

Bull-Mulles pungsprängarskola.

Eller var det, Bygg Bilar Med Mulle Meck det hette?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!