CPU fläkt till Asus crosshair formula-z

Permalänk
Medlem

CPU fläkt till Asus crosshair formula-z

Som titeln lyder så är jag lite på jakt efter någon lite bättre cpu fläkt.
Jag har någon zalman cnps8000 men cpu går upp i runt 68 grader när jag spelar och dessutom för ett j*vla oväsen när den går på fullvarv
I lådan håller det sig runt 40 så jag tror genomströmingen av luft är ganska okej.
Dock är problemet med det här modekortet att raminnena sitter ganska nära cpu och även heatpipsen och kylflänsarna till bryggorna sitter nära så fläkten jag har nu är i största laget, så kan inte ha någon jättefläkt.
Några tips på fläktar, alternativt lösningar?

Permalänk
Medlem

Billig effektiv kylare, kör på en 212 evo från CM... Den är visserligen ganska stor (beroende på hur man definierar det). Men kylaren är en såpas bra bit över moderkortet att kylflänsarna borde gå under, så länge du inte har högprofil ramar i.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Billig effektiv kylare, kör på en 212 evo från CM... Den är visserligen ganska stor (beroende på hur man definierar det). Men kylaren är en såpas bra bit över moderkortet att kylflänsarna borde gå under, så länge du inte har högprofil ramar i.

Dessvärre har jag ju faktiskt höga kylflänsar på minnena.
Men alternativet kanske borde att köpa en sån där hög kylare istället om det finns någon som passar dock har jag väldigt dålig erfarenhet av CM..

Det måste ju finnas någon här som har likadant modekort som har fått till någon toppenbra kylning på det?

Permalänk
Medlem

läste fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceyess:

Dessvärre har jag ju faktiskt höga kylflänsar på minnena.
Men alternativet kanske borde att köpa en sån där hög kylare istället om det finns någon som passar dock har jag väldigt dålig erfarenhet av CM..

Det måste ju finnas någon här som har likadant modekort som har fått till någon toppenbra kylning på det?
http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2012/06/crosshair-v-fo...

Well, högprofilminnen blockar typ allt, blir nästan bara vattenkylning av ngt slag kvar att välja på, finns säkert ngn tornkylare som funkar med högprofilminnen men jag vet inte vilken/vilka.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

En alternativ lösning jag hittade. som inte skulle göra något att jag har högprofilsminnen.. är det någon som har erfarenhet av den här kylaren?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/171361-zalman_lq320_liquid_cpu_cooler