Permalänk
Medlem

Vilken fläkt ska jag köpa?

Har bestämt mig för att köpa ny processorkylare, en Noctua NH-D14. Det jag undrar är då om jag ska låta min https://www.inet.se/produkt/5321757/silverstone-120mm-sst-ap121-air-penetrator sitta kvar på baksidan av chassit eller om jag bör byta ut den mot en Noctuafläkt (eller någon annan fläkt) så att det blir bra med processorkylaren. Min dator står i min signatur. Tänkte att det är bättre att jag frågar er först.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Penetratorn är ju till för att få en fokuserad luftström - den passar mer som fläkt emot en kylare eller ev. som insug ifall du behöver ha bra luftgenomströmning genom hårddiskar eller kylflänsar. Skulle rekommendera att du skaffar en ny fläkt till utblås på baksidan och sätter Penetratorn i fram för insug.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Penetratorn är ju till för att få en fokuserad luftström - den passar mer som fläkt emot en kylare eller ev. som insug ifall du behöver ha bra luftgenomströmning genom hårddiskar eller kylflänsar. Skulle rekommendera att du skaffar en ny fläkt till utblås på baksidan och sätter Penetratorn i fram för insug.

Det skulle inte funka att enbart köpa en ny 120mm och sätta på insidan bak i chassit? I dagsläget så sitter mina två airpenetrator "i" min h80 som jag ska byta ut.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Det skulle inte funka att enbart köpa en ny 120mm och sätta på insidan bak i chassit? I dagsläget så sitter mina två airpenetrator "i" min h80 som jag ska byta ut.

Om du nu inte har något färgtema som du vill följa så kan jag rekommendera denna

Har en på min 212 evo, knappt så man hör den, och då har mitt chassi ljuddämpning som en konservburk

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |