Garanti ärende fråga!

Permalänk

Garanti ärende fråga!

Hejsan

Undrar om det är lag på att man måste vända sig till butiken i första hand om något blir fel med en vara, är lite sugen på att skaffa en samsung tv ifrån pixmania (den är ca 7-800 billigare hos dom än andra ÅF) men hört att det är lite sisådär med garanti ärende hos dom. Så kan jag vända mig direkt till samsung support?

mvh Marcus

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har alltid snackat direkt med Samsung Service och på TV över en viss tum så skickas det ut en tekniker och lagar på plats. Det gäller dock bara Stockholm och Malmö (http://www.samsungservice.se/hemmaservice.html)
Två gånger har Samsung kikat förbi hos mig och snabbt går det. Jag är dock inte 100 på vad apparater via Pixmania kan ha för garantier. Min TV kommer från Webhallen.

Vet inte om det anses som köp i utlandet eller något.
http://www.samsungservice.se/utomlands.html

Om du måste skicka TVn så är det kanske butiken som får betala tillbaka fraktkostnaden?

Permalänk
Medlem

Pixmania köper tydligen sina grejer från frankrike så det kan bli lite bökigt med service från Samsung sweden. Vet att det var nåt klagomål om detta på Fairshopping för några år sen.
Bättre att vänta på att priset sjunker än att köpa nåt därifrån.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Pixmania köper tydligen sina grejer från frankrike så det kan bli lite bökigt med service från Samsung sweden. Vet att det var nåt klagomål om detta på Fairshopping för några år sen.
Bättre att vänta på att priset sjunker än att köpa nåt därifrån.

Okey,Kanske är bättre att välja en LG led tv och välja dustin.se istället då

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2