Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2007

UmeNet

Hej!

Har tidigare gjort en tråd om hur förbannat dåligt Umenet är då internet var nere ca 1 månad under november - februari totalt, nu fungerar internet helt ok FÖRUTOM att internet inte går upp till mer än 45mbit istället för 96 som den gjorde innan dom bytte switch.

Kan man klaga på detta och säga åt dom att göra något åt det utan att få ett "ja jo vi ska kolla på det" sedan gör dom inget?

Jag betalar ändå för 100mbit och förväntar mig iaf kring 70 som sämst...

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Klaga först hos leverantören, om de inte hjälper dig kan du kontakta http://telekomradgivarna.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Umenet är en del av "stadsnätet". När Gavlenet (också stadsnätet, numera driftas det av Zitius) driftade min lina så klagade jag på prestandan ett par gånger och skickade in wireshark- och pingplotter-loggar (peering-problem med våldsamt lagg) och några dagar senare kom det en helt "kommitté" (inklusive IT-chefen) hem till mig och förhörde sig lite mer om läget. Veckan senare hade de bytt ut den "nya" utrustningen till bättre. Stå på dig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Det var tråkigt. Jag har haft UmeNet i drygt 4 månader nu utan problem faktiskt.

Det var under en dag jag hade många gånger internet la ner, men endast den dagen. Jag antog att de höll på med uppdateringar eller något eftersom det har endast skett under en dag, inget mer.

Jag har inte heller haft slött internet. Alltid fått ut 95/95 +.

Ville bara gör input och visa att de kan leverera om de vill! Stå på dig och fråga vad fan de håller på med.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2007

Tack för alla svar, ringde upp dom idag och sa som det var, att internet suger just nu och att det blivit efter de bytt ut switchen... Dom tog det för första gången seriöst och gjorde ett ärende på eländet, förhoppningsvis blir det bättre!

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370