Nya lurar och ljudkort eller?

Permalänk
Medlem

Nya lurar och ljudkort eller?

Så ja, jag sitter å är ute efter ett par nya lurar, men har svårt att bestämma mig för vad som är bäst egentligen. Jag använder just nu ett par Corsair HS1 som hörlurar till datorn men sen ja köpte mig ATH-M50 som jag använder till mobilen så känner jag att jag saknar det ljudet när jag sitter vid datorn, men eftersom jag inte vill krypa in bakom datorn varje kväll för att plugga ur mina M50 för att kunna ha dem till mobilen på morgonen när ja åker till jobbet så är jag ute efter en lösning som gör det antingen enklare för mig att koppla in mina m50's i datorn (DaC?) eller ett par nya lurar och ett internt ljudkort. Jag kommer använda dem mest till spel och musik, men även film så ett bra allround lurar med inte allt för mycket bas men ändå bra tyck.

Jag sitter och funderar på ett par lurar runt 1000-1500:- och ett ljudkort för ungefär samma peng typ Asus Xonar Essence STX eller asus xonar essance st. Men sen kom ja att tänka på att kanske är värt att lägga ner de pengarna på en hörlurs förstärkare eller DAC istället eftersom jag faktiskt sitter med ett par hörlurar jag är väldigt nöjd med. Men då är frågan, vad ska man välja, och vad är en bra Dac / Förstärkare runt 1500-2000? den får gärna ha optiskt ingång.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Ditt chassi har ju hörlursutgång på framsidan.
Vad är problemet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ditt chassi har ju hörlursutgång på framsidan.
Vad är problemet ?

problemet är att jag vill ha bättre ljud i mina nuvarande hörluar eller ha ett par nya med bättre ljud, och det går inte riktigt att få via moderkortets ljudkort tycker jag. känns som om vilka lurar jag än kommer använda så kommer de inte kunna utnyttjas helt om ja inte har en DAC eller liknande. om jag inte skulle så i huvudet å få för mig att köpa Siberia V2

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Okej, istället för att starta en ny tråd så uppdaterar ja denna lite å ser om någon har lust att svara. efter lite om och men så har jag bestämt mig för att satsa på ett par hörlurar å en förstärkare, och jag har blivit lite sugen på dessa beyerdynamic dt990 pro och en denna Förstärkare / Dac Aune X1 Mk2.
Så nu undrar jag om någon har något annat förslag på hörlurar eller förstärkare? kommer bli mina gaming lurar och allround lurar till musik och film också. Har inte hittat så Mycket info om förstärkaren men det jag har hittat verkar den vara bra för det priset.

Men som sagt, kom gärna med tips å förslag på saker i samma prisklass, Och gärna tips på någon bra extern mic.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q