Radeon HD 7790 hittar ut från partnertillverkare

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 7790 hittar ut från partnertillverkare

Nylanserade Radeon HD 7790 står till grund för en uppsjö nya modeller från partnertillverkarna, som kompletterar med allt ifrån skräddarsydda kylare till högre klockfrekvenser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför måste Sapphire alltid ha kvinnor som visar brösten på kartongerna? Ser ju bara fånigt ut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför måste Sapphire alltid ha kvinnor som visar brösten på kartongerna? Ser ju bara fånigt ut.

Slår vad om att du inte tyckte det för ett par år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Slår vad om att du inte tyckte det för ett par år sedan.

Slår vad om att du fortfarande inte tycker det. :')

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MSI variant såg mest intressant ut. Kort PCB med en till synes bra kylare.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför måste Sapphire alltid ha kvinnor som visar brösten på kartongerna? Ser ju bara fånigt ut.

Whatever floats your boat.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför måste Sapphire alltid ha kvinnor som visar brösten på kartongerna? Ser ju bara fånigt ut.

Tuttar tutar.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför måste Sapphire alltid ha kvinnor som visar brösten på kartongerna? Ser ju bara fånigt ut.

Spelar ingen roll hur länge en sparv försöker vara tvättbjörn, den kommer ändock alltid att vara en sparv.

Tror att detta sitter djupt rotat; snygga bilar snygga brudar...

Om fler tjejer än killar börja spelar datorspel vågar jag nästan lova att du kommer få se en förändring. (varför är det bara bilder på lättklädda brandmän i "Brandmanna" kalendern?)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Slår vad om att du inte tyckte det för ett par år sedan.

Syftar du på mitt fula Sapphire 7770 nu? Jag köpte det för att det var billigast och hade bra kylning, lovar, typ, ehee.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är det lite overkill med världens upplägg av customkylare när det ändå är ett halvfattigt grafikkort?

Permalänk
Medlem

trodde bilden var gjord i paint först

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Spelar ingen roll hur länge en sparv försöker vara tvättbjörn, den kommer ändock alltid att vara en sparv.

Tror att detta sitter djupt rotat; snygga bilar snygga brudar...

Om fler tjejer än killar börja spelar datorspel vågar jag nästan lova att du kommer få se en förändring. (varför är det bara bilder på lättklädda brandmän i "Brandmanna" kalendern?)

Då jag håller med om ditt argument om att det är djupt rotat, så förstår jag inte hur du kan lägga fram brandmänskalendern som ett argument till.
En kalender med brandmän kommer självfallet ha bilder brandmän. Med att ett grafikkort har bröst på framsidan är lika logisk som att Mc Donalds skulle ha en penis på sina Happy Meals.
Men sedan är inte spelbranschen så värst logisk. Jag gillar bröst, men tar hellre ett par äkta på en tjej som vill vara naken med mig än på en en kartong för ett nyinköpt grafikkort. Skulle jag köpa någon av dessa skulle det inte bli Sapphire då jag anser att det bara är sjukt larvigt.

Men det är mina 50 ören.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Synd att ingen satsar på passiv kylning, det där kortet borde ju gå att kyla passivt om man verkligen vill. Skulle antagligen köpa ett sådant om det så tog upp tre platser.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Overkill?

Är det overkill att köpa nåt av dessa för att bara köra video/mkv ?

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkly:

Är det overkill att köpa nåt av dessa för att bara köra video/mkv ?

Ja.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkly:

Är det overkill att köpa nåt av dessa för att bara köra video/mkv ?

Hårdvara kan sällan bli overkill ^^

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Är det bara jag eller är det lite overkill med världens upplägg av customkylare när det ändå är ett halvfattigt grafikkort?

Stora kylare är ju aldrig dumt. För du vill väl inte ha en liten skrikig fläkt va?
Och kortet inte så halvfattigt faktiskt, skulle vara likvärdigt 6970 har jag läst.

Permalänk
Medlem

Varför ingen 2 GB version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Stora kylare är ju aldrig dumt. För du vill väl inte ha en liten skrikig fläkt va?
Och kortet inte så halvfattigt faktiskt, skulle vara likvärdigt 6970 har jag läst.

Har jag mycket svårt att tro. 6970 ligger väldigt nära 7870, och är nästan alltid snabbare än 7850.

Permalänk
Medlem

7790 man ska inte luras av det stora 90 numret.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Men vad är poängen med alla dessa kort? 7750, 7770, 7790? Sen utöver det 7850, 7870 osv.
Är det inte lagom stora steg i pris och prestanda redan? Göra prestandaskillnaden mindre mellan varje modeller och pumpa ut massor med modeller. Var inte vi konsumenter redan nöjda utan 7790?
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

F-n va sunkigt...inte ett enda Låg Profilskort bland dessa.....

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Passivt kylining borde detta kort klara av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Men vad är poängen med alla dessa kort? 7750, 7770, 7790? Sen utöver det 7850, 7870 osv.
Är det inte lagom stora steg i pris och prestanda redan? Göra prestandaskillnaden mindre mellan varje modeller och pumpa ut massor med modeller. Var inte vi konsumenter redan nöjda utan 7790?

Den enda egentliga poäng jag kan se är att de vill komma med något nytt, vad som helst, bara för att visa att de finns. Särskilt då största konkurrenten också släpper nyheter, och det är lång tid kvar till nästa grafikkortsgeneration.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Passivt kylining borde detta kort klara av?

Jag tänkte samma sak. Det borde inte vara något problem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Så kommer allt i allo butiker sälja datorer med detta kort och säga att datorn har det senaste grafikkortet och klarar att spela alla spel..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Så kommer allt i allo butiker sälja datorer med detta kort och säga att datorn har det senaste grafikkortet och klarar att spela alla spel..!

Och 12GB ram så klart för bästa grafikprestanda.

Permalänk
Medlem

Detta kort måste ner till 1200:- om det ska vara intressant, annars kan man lika gärna köpa ett 7850.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Deepy:

Detta kort måste ner till 1200:- om det ska vara intressant, annars kan man lika gärna köpa ett 7850.

Och det vet du utan att ha testat kortet eller läst en recension? Som bekant så klockar 7850 inte så bra, men gör 7790 det så kan ju kortet vara ett kap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Perfekt!
Det ska bli intressant och se hur det fungerar jämfört med 7850.

Visa signatur

ASRock Z68 Pro3-M | Intel Core i5 2500K | MSI GTX660 TwinFrozr III | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | 320GB SATA2 | OCZ ModXStream PRO 600W.