Permalänk

Vad bör jag välja?

Hej
undrar bara vilket av dessa kort jag bör köpa.
gainwards gtx 670 2gb eller XFX kortet hd 7950 3gb
det jag har hört är att efter amd uppdaterat sina kort blev dom mer prisvärda än nividias.
spelen jag kommer spela är Bf3. LOL.Starcraft. Mmo spel tex WOW andra fps och spel som tex skyrim.
(Eller ett sapphire hd 7870 för 1000kr mindre är det mer värt?)
Uppskattar all hjälp tack i förväg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragingduck:

Hej
undrar bara vilket av dessa kort jag bör köpa.
gainwards gtx 670 2gb eller XFX kortet hd 7950 3gb
det jag har hört är att efter amd uppdaterat sina kort blev dom mer prisvärda än nividias.
spelen jag kommer spela är Bf3. LOL.Starcraft. Mmo spel tex WOW andra fps och spel som tex skyrim.
(Eller ett sapphire hd 7870 för 1000kr mindre är det mer värt?)
Uppskattar all hjälp tack i förväg!

7870 är lätt(!!!) mest för pengarna annars skulle jag säga att det är upp till kylarna.

670 är min personliga preferens då jag i detta fallet ställt det mot ett 7970.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

7870 är lätt(!!!) mest för pengarna annars skulle jag säga att det är upp till kylarna.

670 är min personliga preferens då jag i detta fallet ställt det mot ett 7970.

hur mycket fps får man med den i bf3 på ultra? är den ens bättre än gtx 660ti? =/
asså 7870

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ragingduck:

hur mycket fps får man med den i bf3 på ultra? är den ens bättre än gtx 660ti? =/
asså 7870

Nej du får inte bättre FPS med ett HD7870 jämfört med ett GTX660Ti förutom i vissa spel.
http://www.anandtech.com/bench/Product/548?vs=647

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragingduck:

hur mycket fps får man med den i bf3 på ultra? är den ens bättre än gtx 660ti? =/
asså 7870

Mest prestanda för pengarna är en halt annan sak än kraftfullast:)

Finns recensioner och tester här på Swec bara titta själv eller googla.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Köp ett 7950. Högre minnesbuss.

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Mest prestanda för pengarna är en halt annan sak än kraftfullast:)

Finns recensioner och tester här på Swec bara titta själv eller googla.

men är gainward gtx 670 bättre än xfx hd 7950?
har hõrt även dåliga rykten om xfx angående fläktar osv

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Köp ett 7950. Högre minnesbuss.

vad är minnesbuss (sry för att jag är trög) och är xfx bra?

Permalänk
Skrivet av ragingduck:

vad är minnesbuss (sry för att jag är trög) och är xfx bra?

Med en högre minnesbuss så kan du utnyttiga mer minne. Till exempel 7950 kan utnyttiga 3GB medans 660Ti eller liknande kan bara utnyttiga 2gb som max. 660Ti med 4GB kan inte utnyttiga mer än 2.2GB även fast det står så, då 660Ti har för låg minnesbuss för det.

Spelar du spel på hög upplösning så drar det mer grafikminne.
Större minnesbuss > Mer Minne > Mer framtidssäkert > Bättre

XFX är bra företag. Rekomenderar dig dock att köpa ett sapphire kort om du planerar att köpa 7950. (Jag har Asus 7950.)

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Med en högre minnesbuss så kan du utnyttiga mer minne. Till exempel 7950 kan utnyttiga 3GB medans 660Ti eller liknande kan bara utnyttiga 2gb som max. 660Ti med 4GB kan inte utnyttiga mer än 2.2GB även fast det står så, då 660Ti har för låg minnesbuss för det.

Spelar du spel på hög upplösning så drar det mer grafikminne.
Större minnesbuss > Mer Minne > Mer framtidssäkert > Bättre

XFX är bra företag. Rekomenderar dig dock att köpa ett sapphire kort om du planerar att köpa 7950. (Jag har Asus 7950.)

Tack så mycket men du menar nu då att 7950 bättre än 670 och är xfx bra?

Permalänk
Skrivet av ragingduck:

Tack så mycket men du menar nu då att 7950 bättre än 670 och är xfx bra?

7950 är inte bättre nej men kostar också ofta runt 800 kronor mindre. Det är ett mer prisvärt kort.
670 ska ställas mot 7970 som det får stordäng av, då de kostar ungefär lika mycket.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragingduck:

Tack så mycket men du menar nu då att 7950 bättre än 670 och är xfx bra?

Alltså. Ju mer du vill betala desto starkare kort får du. Eftersom 7950 kostar mindre än 670 så är 670 starkare.

Permalänk

är gainward bra? Dvs deras 670

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragingduck:

är gainward bra? Dvs deras 670

Jag har ett DC II det en väldigt tyst och effektiv kylare i min mening ! Annars är MSI också bra!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Jag har ett DC II det en väldigt tyst och effektiv kylare i min mening ! Annars är MSI också bra!

jaha tack

Permalänk
Medlem

vad har du för budget?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Köp ett 7950. Högre minnesbuss.

2 GB minne räcker långt och väl så det spelar ingen roll och den dagen 3 GB behövs så har 7950 alldeles för lite kräm i sig ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

7950 är inte bättre nej men kostar också ofta runt 800 kronor mindre. Det är ett mer prisvärt kort.
670 ska ställas mot 7970 som det får stordäng av, då de kostar ungefär lika mycket.

Stordäng i microstuttering och drivrutiner som släpps allt för sällan, aa du har helt rätt.

Permalänk
Skrivet av JDM:

Stordäng i microstuttering och drivrutiner som släpps allt för sällan, aa du har helt rätt.

Har du kortet?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av JDM:

2 GB minne räcker långt och väl så det spelar ingen roll och den dagen 3 GB behövs så har 7950 alldeles för lite kräm i sig ändå

Fast med modds till skyrim så tar mina 3gb slut, finns fler spel med mods för bättre grafik som käkar grafikminne.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

2 GB minne räcker långt och väl så det spelar ingen roll och den dagen 3 GB behövs så har 7950 alldeles för lite kräm i sig ändå

FÖR LITE KRÄM? hehe har du sett senaste testerna?

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk

jag antar att det mes prisvärda köpet är hd 7870 kostar 1000kr mindre

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

men har du ett 660Ti nu alltså?
ska du uppgradera dig från det till ett 670 så får du inte mycket mer prestanda, speciellt inte för dom pengarna.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |