Permalänk
Medlem

Är det min hårddisk?

Tja! Min dator som jag har i sign laggar sönder i början av spel, även när jag spelar vanligt, kan det vara hårddisken?
Är just nu hos min morbror och de känns som att hans dator tar min dator i hästlängder, spelar på samma inställningar som jag gör på min,och det LAGGAR INGENTING, INTE ENS I BÖRJAN.
Det måste vara min hårddisk, hans dator kan fan inte va bättre än min!!
Och så är Windows 7 MYCKETTTTTTTTTTTTTTT SMOOTHARE på hans dator, alltså, allt går så smooth när man öppnar saker.

Hans specs är
i5 2300 2,80ghz
8gb ram
6570 2gb

Permalänk
Medlem

Rensa hårddisken och kolla efter virus.
Sluta titta på porr så borde du inte få några problem i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Rensa hårddisken och kolla efter virus.
Sluta titta på porr så borde du inte få några problem i framtiden.

Vadå porr? Hahahahaha.
Du verkar vara sjuk i huvudet, jag har formaterat om min dator varje vecka p.g.a detta problem, men nu orkar jag inte mer. Så vill ha hjälp av er.
SÅ NEJ DEN ÄR INTE FULL ELLER NÅGOT, BARA ANVÄNT 10GB -.-

Permalänk

Har du installerat drivrutiner osv ordentligt? Kan vara rätt mycket som kan vara fel.
Dom hårddiskarna jag har varit i kontakt med som varit trasiga har antingen inte gått att skriva till eller inte gått att läsa från. Så på så sätt hade du inte kunnat formatera om datorn tex. (kan ha fel här)
Skulle tippa på felaktika drivisar eller något annat defekt.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Har du installerat drivrutiner osv ordentligt? Kan vara rätt mycket som kan vara fel.
Dom hårddiskarna jag har varit i kontakt med som varit trasiga har antingen inte gått att skriva till eller inte gått att läsa från. Så på så sätt hade du inte kunnat formatera om datorn tex. (kan ha fel här)
Skulle tippa på felaktika drivisar eller något annat defekt.

Har senaste drivrutiner till grafik, + senaste BIOS-updaten.

Permalänk
Avstängd

Kolla dina temps på komponenterna.

Det kan vara din hårddisk....Min sambo hade en gammal sleten Samsung HDD och den drog ner hela system, Windows, spel allt!

Testa att volymkontrollera din HDD.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Du frågar om hårddisken kan vara anledningen, men utelämnar information om vad för hårddisk som sitter i den andra datorn, och räknar upp lite annan information.

Skärmupplösning? HD6570 har inte en chans mot HD7870, så enda chansen är betydligt lägre skärmupplösning om ni kör på samma settings.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Du frågar om hårddisken kan vara anledningen, men utelämnar information om vad för hårddisk som sitter i den andra datorn, och räknar upp lite annan information.

Skärmupplösning? HD6570 har inte en chans mot HD7870, så enda chansen är betydligt lägre skärmupplösning om ni kör på samma settings.

Typ 640*320 VS 1920*1080

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Hmm, du verkar ha otur du. Först laggar GTA IV och sedan det här...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Vadå porr? Hahahahaha.
Du verkar vara sjuk i huvudet, jag har formaterat om min dator varje vecka p.g.a detta problem, men nu orkar jag inte mer. Så vill ha hjälp av er.
SÅ NEJ DEN ÄR INTE FULL ELLER NÅGOT, BARA ANVÄNT 10GB -.-

Är han sjuk i huvudet för att han anmärker sanningen dvs att du kollar porr?

Lite trevligare ton brukar vara standard när man ber om hjälp, men vad vet jag? :-/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Är han sjuk i huvudet för att han anmärker sanningen dvs att du kollar porr?

Lite trevligare ton brukar vara standard när man ber om hjälp, men vad vet jag? :-/

Håller absolut med. Kommer man till ett forum för att söka hjälp skall man verkligen inte låta som en bortskämd snorunge. Luktar troll detta då tidigare trådar ser exakt likadana ut.

Skrivet av Madz:

Okey grabbar, jag har ett stort, stort, stort problem med Minecraft, jag får bara 30-40FPS.. Men jag kan ändå maxa BO2 1080p med 100+FPS och BF3 på ultra med 4x msaa och 16xx 1080p och få 50-60FPS.
Jag har försökt följande, installera Optifine, hjälpte inte .. Försökt installera 10 olika drivers, hjälpte inte.. .. Uppdatera BIOS, hjälpte inte, jag har försökt både med 32 och 64-bitars java, hjälpte inte .. Jag har försökt att lägga till mer RAM-minne till Minecraft, hjälpte inte .. Jag bör få minst 200+FPS med mina specs, jag vet folk med värre, värre, VÄRRE datorer som får 250+FPS.

Mina specs är

FX 6100 @ 4,5 GHz
16gb RAM 1600MHz
7870 GHz edition oc 2GB (klockfrekvens på 1200MHz)

Snälla, om någon kunde hjälpa mig skulle det vara niceee!

Skrivet av Madz:

Okej, så jag kan spela BO2 maxxade inställningar 1080p med 100+ FPS, men MW2, MW3 och World at War laggar..

På mw3, när man tabbar till Windows, sen tabbar tillbaka till MW3, laggas det för er också i 4-5 sekunder då? Detta händer ej på BO2.. Och på MW2 och WaW får jag fps drops var 10de sekund. Dock så laggar BO2 i menyerna varje gång jag startar, asså det freezar i typ 40-50 sekunder, så jävla FUCKING jobbigt.. För er också eller?

På varje spel får jag lagg i början, det försvinner efter 30 sekunder. Händer detta för alla?

Kan någon svara på mina frågor :D?

Vad sjutton?! Du verkar ju sakna allt vad heter logisk slutledningsförmåga...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Är han sjuk i huvudet för att han anmärker sanningen dvs att du kollar porr?

Lite trevligare ton brukar vara standard när man ber om hjälp, men vad vet jag? :-/

Varför ska han anklaga mig för det?
Ni vet att jag är ung, så snälla -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Typ 640*320 VS 1920*1080

Samma resolution..
Vänta kan hårddisk orsaka stuttering eller är det bara grafikkortet som kan det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Kolla dina temps på komponenterna.

Det kan vara din hårddisk....Min sambo hade en gammal sleten Samsung HDD och den drog ner hela system, Windows, spel allt!

Testa att volymkontrollera din HDD.

Får 90 i read speed.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madz:

Varför ska han anklaga mig för det?
Ni vet att jag är ung, så snälla -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tips är att ta en skämt Då blir allt så mycket roligare! Och du får bättre hjälp!

OnT

Vad för hårddisk har du?

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Ett tips är att ta en skämt Då blir allt så mycket roligare! Och du får bättre hjälp!

OnT

Vad för hårddisk har du?

Den i sign

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Seagate barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Har senaste drivrutiner till grafik, + senaste BIOS-updaten.

Har du installerat drivers för chipset, ljud, nätverk, sata osv?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har du installerat drivers för chipset, ljud, nätverk, sata osv?

Yes, allting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har du installerat drivers för chipset, ljud, nätverk, sata osv?

Du vänta såg i en annan tråd där du sa att det kan ställa till problem om man uppdaterar BIOS, jag gjorde det för typ 4-9 veckor sen, fast hade problemet innan ändå lol så kan ej vara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Du vänta såg i en annan tråd där du sa att det kan ställa till problem om man uppdaterar BIOS, jag gjorde det för typ 4-9 veckor sen, fast hade problemet innan ändå lol så kan ej vara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ändå skriver du ett inlägg om det?... :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Ändå skriver du ett inlägg om det?... :S

Vad menar du nu?
Iallafall, min hårddisk är jävligt mycket snabbare än min morbrors men den är seg ändå.. Jag har mer read speed, cache och sånt än min morbror.. Men ändå är arden segare än min morbrors, måste va ngt fel på den, kanske kopplat in den fel med ngn sata kabel? Kan man förlora prestanda om man kopplar den fel på något sätt? Kan man inte återställa den helt på något sätt utan att formatera om, för det har jag gjort ett flertal gånger.

Detta är min: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=984878

Detta är min morbrors: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=333535

Permalänk
Medlem

Börja med en formatering. Brukar fungera för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Vad menar du nu?
Iallafall, min hårddisk är jävligt mycket snabbare än min morbrors men den är seg ändå.. Jag har mer read speed, cache och sånt än min morbror.. Men ändå är arden segare än min morbrors, måste va ngt fel på den, kanske kopplat in den fel med ngn sata kabel? Kan man förlora prestanda om man kopplar den fel på något sätt? Kan man inte återställa den helt på något sätt utan att formatera om, för det har jag gjort ett flertal gånger.

Detta är min: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=984878

Detta är min morbrors: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=333535

Faktumet att du skriver något som kan orsaka problemet med sedan avslutar inlägget med "lol kan ej vara det".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Faktumet att du skriver något som kan orsaka problemet med sedan avslutar inlägget med "lol kan ej vara det".

Förlåt då, men kan du hjälpa mig :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Börja med en formatering. Brukar fungera för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du läser tråden lite noggrannare så ser du att jag formaterat om datorn ett flertal gånger..
Fungerar inte..

Permalänk
Medlem

Kan det vara Windows 7 versionen? Både jag och min morbror har originala Windows 7, dock inte samma. Jag har Professional SP1 Svenska och han har Home Premium SP1 Svenska, kan det vara att min W7 kan vara korrupt på något sätt? Home Premium kanske är snabbare?

Permalänk
Medlem

+ att min morbrors hårddisk har varningar, det har ej jag.. (På HDTune).

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet. Det är väl bara att låna en annan disk och prova om det går bättre med den ?

Funkar det så vet du ju att det är disken som är problemet och funkar det inte så är det inte disken

Visa signatur

Chassi: Chieftec Dragon Moderkort: Asus P9X79 PRO PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze CPU: i7-3820 3.6 GHz CPU-Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO GPU: KFA2 Nvidia GeForce GTX 580 GPU-Cooler: Arctic Cooling Acelero Xtreme Plus RAM: Corsair 24GB (2x8192MB + 2x4096MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallswe:

Förstår inte problemet. Det är väl bara att låna en annan disk och prova om det går bättre med den ?

Funkar det så vet du ju att det är disken som är problemet och funkar det inte så är det inte disken

Vad kan annars vara fel? Processorn eller graffe kan ju liksom inte vara orsaken till att Windows inte är smooth och "laggigt"?