Permalänk
Medlem

Hur i hela friden?

Alltså hur kommer det sig att någon skrämt upp i5-2400 i 4,1 Ghz då den inte är en K modell? http://valid.canardpc.com/search/search.php?psn=496e74656c285...

hittade detta i misstag, nån får gärna berätta hur man skall gå tillväga Gissar att man inte trixxar med multipeln efter som den är 38 för alla, alltså med klockfrekvensen i sig självt. Men hur detta skall göras övergår mitt förstånd. det är ju baseclocken som måste unlockas till högre än 105 som är max. Detta fenomen kallas väl BLCK men då har jag förstått att det även höjer frekvensen på PCI-E och RAM och riskerar att helt förstöra komponenter. Lönar sig detta ens överhuvudtaget?

Permalänk
Hedersmedlem

Klicka på en av länkarna så ser du vilka inställningar som använts.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Klicka på en av länkarna så ser du vilka inställningar som använts.

FATTAR jag v'l själv, daah, mer hur man ska ändra dessa inställningar

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

FATTAR jag v'l själv, daah, mer hur man ska ändra dessa inställningar

Att överklocka med BCLK är dock inte att rekommendera.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

den maximala turbon på lite värre moderkort som maximus iv går väl högre än enklare moderkort ?
dessutom kan nog det vara på en kärna istället för alla 4
kan dock vara den extra ökningen på den andra bussen till 108 som styr det hela. dock så ökar den på allt annat som ramminnen pci och pci e bussen så det är inte sådär jättebra och göra heh blir inte så stabilt heller för den delen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb