Uppsägningstid vid timandtällning, vad gäller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2011

Uppsägningstid vid timandtällning, vad gäller?

Hej, jag har arbetat i en butik under helgerna och har bestämt mig för att byta. Har jag någon uppsägningstid som timanställd? Observera att jag aldrig skrivit under några som helst papper.

Tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Citera mig, så kommer jag förhoppningsvis svara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Ingen uppsägningstid då du inte har något papper på anställning. Det hade stått i avtalet dom regler som gäller.

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av PierreB:

Ingen uppsägningstid då du inte har något papper på anställning. Det hade stått i avtalet dom regler som gäller.

Även det motsatta gäller. Risken finns att han/hon inte får ut ev. innestående lön då inget anställningsavtal finns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av HakanSor:

Även det motsatta gäller. Risken finns att han/hon inte får ut ev. innestående lön då inget anställningsavtal finns.

Det vore väldigt surt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Bassseee:

Det vore väldigt surt...

Dumt huvud får plånkan lida!

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Gunvald Larsson:

Dumt huvud får plånkan lida!

Sant, förhoppningsvis stämmer det inte den här gången!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av HakanSor:

Jo givetvis tog för givet att sånt var avklarat innan

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

Oddsen för att du skall få ett korrekt svar på frågan om uppsägningstid är oerhört mycket större om du ställer frågan till arbetsgivaren eller facket om ni har kollektivavtal.

Tomtar på ett forum har sällan korrekt information om vad som gäller på din arbetsplats

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Ingen alls om du saknar kontrakt