Importera Google Nexus 10 från USA

Permalänk
Medlem

Importera Google Nexus 10 från USA

Syrran ska till USA om en månad i fem dagar och jag har tänkt be henne köpa med sig en Nexus 10-platta till mig eftersom den inte finns i Sverige om man inte är beredd att betala löjligt höga priser. Frågan är dock, "hur" köper man en Nexus 10? Finns den i vanliga elektronikaffärer eller endast via internet? Måste hon beställa den till sin hotelladress eller hur går det till? Hjälp uppskattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan gå till best b....nej det kan du inte haha, läste på lite grann under tiden. 10 tummaren säljs enbart av google själva men jag hittade den hos walmart
http://www.walmart.com/ip/Google-Nexus-10-with-WiFi-10-Touchs...
Du skall kunna få den levererad till en spec. butik som du kan hämta den hos senare.

Staples ska också sälja plattan
http://www.staples.com/Nexus-10-32GB-Tablet-from-Google/produ...

Ofta går det bra att skicka paket till hotellet, receptionen ringer oftast dig och talar om att du har ett paket om inte vidare villkor finns som tillåter leverans till ditt rum Men be gärna din syster att tala med specifikt hotell om hurdant de ställer sig till det här för att vara på säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Syrran ska till USA om en månad i fem dagar och jag har tänkt be henne köpa med sig en Nexus 10-platta till mig eftersom den inte finns i Sverige om man inte är beredd att betala löjligt höga priser. Frågan är dock, "hur" köper man en Nexus 10? Finns den i vanliga elektronikaffärer eller endast via internet? Måste hon beställa den till sin hotelladress eller hur går det till? Hjälp uppskattas.

vet att Walmart är en stor affär i USA, kollade deras sortiment och visst finns den där. Så hon kan bara knalla in och köpa plattan dirr i affären. Men om du typ vill ha surf på den ute på stan och sånt och vill ha abbonemang och simkort och skit så kan det nog bli trixigt, men går nog att fixa ngt i Sverige. Alltså att hon bara köper plattan rent utan abbonemang eller kontantkort etc...

Hitta en affär nära hennes hotell
http://www.walmart.com/cservice/ca_storefinder.gsp

Mvh

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

vet att Walmart är en stor affär i USA, kollade deras sortiment och visst finns den där. Så hon kan bara knalla in och köpa plattan dirr i affären. Men om du typ vill ha surf på den ute på stan och sånt och vill ha abbonemang och simkort och skit så kan det nog bli trixigt, men går nog att fixa ngt i Sverige. Alltså att hon bara köper plattan rent utan abbonemang eller kontantkort etc...

Mvh

Tack så hemskt mycket för båda era svar! Ska inte ha någon 3G så det ska inte vara några problem. Toppen, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Du kan gå till best b....nej det kan du inte haha, läste på lite grann under tiden. 10 tummaren säljs enbart av google själva men jag hittade den hos walmart
Du skall kunna få den levererad till en spec. butik som du kan hämta den hos senare.

Staples ska också sälja plattan
http://www.staples.com/Nexus-10-32GB-Tablet-from-Google/produ...

Ofta går det bra att skicka paket till hotellet, receptionen ringer oftast dig och talar om att du har ett paket om inte vidare villkor finns som tillåter leverans till ditt rum Men be gärna din syster att tala med specifikt hotell om hurdant de ställer sig till det här för att vara på säkra sidan.

Skrivet av Extremaz:

Mvh

Tjena. Nu när jag kollar in era länkar ser jag att de endast säljer 32GB-versionen. Även om det inte är någon jättegrej så är det faktiskt 16GB jag har stått och kikat på och helst skulle vilja ha. Blir det väldigt krångligt om man ska köpa via Google Play och greja istället för Walmart för att få 16GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Tjena. Nu när jag kollar in era länkar ser jag att de endast säljer 32GB-versionen. Även om det inte är någon jättegrej så är det faktiskt 16GB jag har stått och kikat på och helst skulle vilja ha. Blir det väldigt krångligt om man ska köpa via Google Play och greja istället för Walmart för att få 16GB?

Nja lite krångligare blir det ju att ta emot paketet. Kan ev dock lösas med hotell om de har en service att ta emot post, oftast har större hotell den här tjänsten och de tar gärna en avgift för det här.
Som sagt bör du då tala med respektive hotell och förklara din situation.
Förutom priset på +$100 för 32GB modellen ser jag ingen fördel med den mindre 16GB modellen..för min del går lagringsutrymme åt fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Nja lite krångligare blir det ju att ta emot paketet. Kan ev dock lösas med hotell om de har en service att ta emot post, oftast har större hotell den här tjänsten och de tar gärna en avgift för det här.
Som sagt bör du då tala med respektive hotell och förklara din situation.
Förutom priset på +$100 för 32GB modellen ser jag ingen fördel med den mindre 16GB modellen..för min del går lagringsutrymme åt fort

Fan det känns lite krångligt. Får väl helt enkelt köpa den på Walmart annars. Men har lite ostadigt med pengar just nu och då gör 100 dollar skillnad, är ju ändå ca 700 spänn.. Dessutom har jag redan en mobil som jag har 32GB på där jag lagrar all musik och bilder, surfplattan ska jag mest använda till att just surfa.

Permalänk
Medlem

Syrran ska åka på tisdag och är lite nojig nu för att hon ska bli stoppad i tullen och sådär, och man vet ju att amerikansk tull är stenhård. Hur ska man göra för att inte fastna? Ha plattan i handbagage men själva förpackningen osv i väskan?

Visa signatur

Citera för att jag garanterat ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma Zed:

Syrran ska åka på tisdag och är lite nojig nu för att hon ska bli stoppad i tullen och sådär, och man vet ju att amerikansk tull är stenhård. Hur ska man göra för att inte fastna? Ha plattan i handbagage men själva förpackningen osv i väskan?

Det är ju den svenska tullen du är intresserad av att undvika. Risken att de skulle få för sig att kolla just dig är inte direkt överhängande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Det är ju den svenska tullen du är intresserad av att undvika. Risken att de skulle få för sig att kolla just dig är inte direkt överhängande.

Så amerikansk tull är ingen fara? Hur gör man för att undvika den svenska då? Är personligen väldigt oerfaren av att flyga (är flygrädd och har bara gjort det en gång när jag var väldigt liten) så vet liksom inte hur det går till, bara ströläst på forum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma Zed:

Om man packar upp den och har den i handbagaget och stoppar kartongen i resväskan så bör det inte bli några problem. Det enda som händer är att du måste ta ur den genom kontrollen.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Om man packar upp den och har den i handbagaget och stoppar kartongen i resväskan så bör det inte bli några problem. Det enda som händer är att du måste ta ur den genom kontrollen.

Om de på något vis skulle stoppa en, kan man då på något vis tala sig ur det hela? Vad ska man säga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma Zed:

Om de på något vis skulle stoppa en, kan man då på något vis tala sig ur det hela? Vad ska man säga?

Vet faktiskt inte. Jag tror dock inte de skulle begära att du visar kvitto ifrån Sverige...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av Emma Zed:

Det är ingen fara. Gör som de andra säger, lägg plattan i handbagage och kartongen i resväskan eller eventuellt kasta den (vad ska du med en kartong till?). Säg åt den som köper den att gå igenom startsetupen och använda den i tio minuter så den inte ser helt clean ut vid ev. kontroll. Tullen kommer inte bry sig.

Permalänk
Medlem

Nähäpp, blev ingen platta för mig... Syrran är i USA just nu och skulle köpa den idag. Först så fanns inte Walmart på Manhattan, så då letade hon upp en Staples-butik istället son åtminstone fanns på Manhattan. Väl därinne så säger personalen att det endast är en internetvara, man måste beställa från internet sen kan man hämta den i butik... Det hinner hon inte eftersom hon ska hem imorgon. Helvete...

Permalänk
Skrivet av SpiikeN^:

Nähäpp, blev ingen platta för mig... Syrran är i USA just nu och skulle köpa den idag. Först så fanns inte Walmart på Manhattan, så då letade hon upp en Staples-butik istället son åtminstone fanns på Manhattan. Väl därinne så säger personalen att det endast är en internetvara, man måste beställa från internet sen kan man hämta den i butik... Det hinner hon inte eftersom hon ska hem imorgon. Helvete...

Frukta icke!
Jag beställde min Nexus 10 i torsdags och fick en sms-avi att jag kunde hämta den kl 10.00 i fredags...
Från ett svenskt företag i Växjö som importerar.
Jag var väldigt skeptisk till en början, men 300+ bra omdömen på prisjakt om företaget så slog jag till.
Jag är fett nöjd!
Här är länken om du vill ha: http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus---Google-Nexus