GeForce GTX 660 Ti Vs Radeon HD7950

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 660 Ti Vs Radeon HD7950

Från vad jag ser i tester på nätet ser det ut som om AMD vinner, om man alls kan kora en vinnare. Prisjakt säger att båda finns från 2000:-, möjligt att det är värt att lägga till ett par hundra för att få en vettig kylare, men det är inte sinnessjukt korkat att ta ett AMD kort, som jag ser det?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Från vad jag ser i tester på nätet ser det ut som om AMD vinner, om man alls kan kora en vinnare. Prisjakt säger att båda finns från 2000:-, möjligt att det är värt att lägga till ett par hundra för att få en vettig kylare, men det är inte sinnessjukt korkat att ta ett AMD kort, som jag ser det?
B!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702

7950 vinner över 660ti men 660ti drar mindre ström

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Permalänk
Medlem

7950 Vapor-X

Permalänk
Avstängd

Tänk på att nVidia hade övertaget för de hade lite nyare drivrutiner. (har jag för mig)

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Så här på de sena midnattstimmarna, om man tar ett 660Ti, kan man ju ha ett äldre nVidia kort till PhysX... Fan vet om det är värt det dock.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Tänk på att nVidia hade övertaget för de hade lite nyare drivrutiner. (har jag för mig)

Techreport testet är just med AMD's "snabba" drivrutiner.

Permalänk

AMD fungerar vad jag förstått bättre på högre upplösningar. Kan ha fel dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brannigan:

AMD fungerar vad jag förstått bättre på högre upplösningar. Kan ha fel dock?

TR testar många av spelen i 2560x1440.
Samma visa där.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

I vissa spel kanske.
Men sett över flera titlar drar det jämt med 660TI.

Det går ju såklart alltid att hitta ställen då ett grafikkort presterar bättre än ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

I vissa spel kanske.
Men sett över flera titlar drar det jämt med 660TI.

Det går ju såklart alltid att hitta ställen då ett grafikkort presterar bättre än ett annat.

Den är snabbare i nästan alla spel för tillfället. Men detta kan lika gärna ändras med nästa drivrutins uppdatering !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Skrivet av 98olllin:

Den är snabbare i nästan alla spel för tillfället. Men detta kan lika gärna ändras med nästa drivrutins uppdatering !

Om du tänker på den Catalyst-version som är uppsatt att släppas i juni så kommer den att vara riktigt stor.

Läser man artikeln om Microstuttering på Anandtech så står det att AMD förklarat sina problem som enbart mjukvarurelaterade. De problem som de löst har givit prestandaförbättringar, och det som ger problem med MS är att det är kod som körs i onödan genom CPU:n, och om man optimerar bort den onödiga koden så kommer man att få både högre prestanda och mindre Microstuttering.

Så jag tror absolut inte att AMD kommer att försämra varken prestandan i rena FPS eller i frametimes.
Det kommer garanterat att bli mycket bättre inom en snar framtid.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Om du vill ha siffror och liknande. " Hur det prestera på pappret " http://www.hwcompare.com/13145/geforce-gtx-660-ti-vs-radeon-h...

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Medlem

Kom igen nu. Ett 670 är dyrare än 7950 och kan verkligen inte ha samma prestanda som 7950. Ju, mer kortet kostar desto mer prestanda har det.

660 Ti och 7950 har ungefär samma prestanda eftersom priserna är också samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kom igen nu. Ett 670 är dyrare än 7950 och kan verkligen inte ha samma prestanda som 7950. Ju, mer kortet kostar desto mer prestanda har det.

660 Ti och 7950 har ungefär samma prestanda eftersom priserna är också samma.

fast det där stämmer ju inte. ett 7970 ghz edition preseterar ~ som ett gtx 680 och är många hundralappar billigare

Permalänk
Medlem

Sen så far man ju också tänka på att det används ett GTX 670 med en referenskylare, vilket fungerar emot den nuvarande kepler boosten (1.0) eftersom att kortet klockar sig neråt ju högre temperatur du når. Detta är som sagt kontraproduktivt med en dålig kyllösning.

7950 har inget sådant handikapp, dessutom ska det också nämnas att dom använder MSI Power edition, ett väldigt stadigt och mycket överklockbart kort. (Ja, dom vred upp klocksen på alla GPUs en bra bit så detta ska också hållas i åtanke)

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=647

Hittade denna men har noll koll på grafikkort så??