GeForce GTX 660 Ti Vs Radeon HD7950

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

GeForce GTX 660 Ti Vs Radeon HD7950

Från vad jag ser i tester på nätet ser det ut som om AMD vinner, om man alls kan kora en vinnare. Prisjakt säger att båda finns från 2000:-, möjligt att det är värt att lägga till ett par hundra för att få en vettig kylare, men det är inte sinnessjukt korkat att ta ett AMD kort, som jag ser det?
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av -=Mr_B=-:

Från vad jag ser i tester på nätet ser det ut som om AMD vinner, om man alls kan kora en vinnare. Prisjakt säger att båda finns från 2000:-, möjligt att det är värt att lägga till ett par hundra för att få en vettig kylare, men det är inte sinnessjukt korkat att ta ett AMD kort, som jag ser det?
B!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702

7950 vinner över 660ti men 660ti drar mindre ström

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001

7950 Vapor-X

TuF Z370 Pro, 9700K @5, NH-D15, 16GB Corsair 3GHz @3.2+
MSI 1060 GamingX 6GB @2.1/4.7. Corsair RM750x
Corsair HS50, Corsair M65 Sabre RGB, Samson SR850.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Tänk på att nVidia hade övertaget för de hade lite nyare drivrutiner. (har jag för mig)

ffffffffc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Så här på de sena midnattstimmarna, om man tar ett 660Ti, kan man ju ha ett äldre nVidia kort till PhysX... Fan vet om det är värt det dock.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av LucasSj:

Tänk på att nVidia hade övertaget för de hade lite nyare drivrutiner. (har jag för mig)

Techreport testet är just med AMD's "snabba" drivrutiner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2009

AMD fungerar vad jag förstått bättre på högre upplösningar. Kan ha fel dock?

/i5 3570K@3,4Ghz/Asus P8Z77-M PRO/Corsair 16GB DDR3/Gigabyte 280X 3GB/Corsair 600W/Benq XL2411T/Samsung SSD 256 GB/Windows 7 Ultimate retail/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Brannigan:

AMD fungerar vad jag förstått bättre på högre upplösningar. Kan ha fel dock?

TR testar många av spelen i 2560x1440.
Samma visa där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

I vissa spel kanske.
Men sett över flera titlar drar det jämt med 660TI.

Det går ju såklart alltid att hitta ställen då ett grafikkort presterar bättre än ett annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Svensktiger:

I vissa spel kanske.
Men sett över flera titlar drar det jämt med 660TI.

Det går ju såklart alltid att hitta ställen då ett grafikkort presterar bättre än ett annat.

Den är snabbare i nästan alla spel för tillfället. Men detta kan lika gärna ändras med nästa drivrutins uppdatering !

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av 98olllin:

Den är snabbare i nästan alla spel för tillfället. Men detta kan lika gärna ändras med nästa drivrutins uppdatering !

Om du tänker på den Catalyst-version som är uppsatt att släppas i juni så kommer den att vara riktigt stor.

Läser man artikeln om Microstuttering på Anandtech så står det att AMD förklarat sina problem som enbart mjukvarurelaterade. De problem som de löst har givit prestandaförbättringar, och det som ger problem med MS är att det är kod som körs i onödan genom CPU:n, och om man optimerar bort den onödiga koden så kommer man att få både högre prestanda och mindre Microstuttering.

Så jag tror absolut inte att AMD kommer att försämra varken prestandan i rena FPS eller i frametimes.
Det kommer garanterat att bli mycket bättre inom en snar framtid.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Surahammar
Registrerad
Apr 2011

Om du vill ha siffror och liknande. " Hur det prestera på pappret " http://www.hwcompare.com/13145/geforce-gtx-660-ti-vs-radeon-h...

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Kom igen nu. Ett 670 är dyrare än 7950 och kan verkligen inte ha samma prestanda som 7950. Ju, mer kortet kostar desto mer prestanda har det.

660 Ti och 7950 har ungefär samma prestanda eftersom priserna är också samma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Superlight:

Kom igen nu. Ett 670 är dyrare än 7950 och kan verkligen inte ha samma prestanda som 7950. Ju, mer kortet kostar desto mer prestanda har det.

660 Ti och 7950 har ungefär samma prestanda eftersom priserna är också samma.

fast det där stämmer ju inte. ett 7970 ghz edition preseterar ~ som ett gtx 680 och är många hundralappar billigare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Feb 2013

Sen så far man ju också tänka på att det används ett GTX 670 med en referenskylare, vilket fungerar emot den nuvarande kepler boosten (1.0) eftersom att kortet klockar sig neråt ju högre temperatur du når. Detta är som sagt kontraproduktivt med en dålig kyllösning.

7950 har inget sådant handikapp, dessutom ska det också nämnas att dom använder MSI Power edition, ett väldigt stadigt och mycket överklockbart kort. (Ja, dom vred upp klocksen på alla GPUs en bra bit så detta ska också hållas i åtanke)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=647

Hittade denna men har noll koll på grafikkort så??