Permalänk
Medlem

Multiplayer spel klart!

Tjena!

Tänkte dela med mig av mitt senaste projekt, Project Warlock. Det är ett multiplayer spel baserat på WC3 moddet "Warlock". Man är på en arena omringad av lava som tar sig längre och längre in. Med hjälp av olika items och skills ska man undvika att bli dödad och eliminera så många motspelare som möjligt. Jag lade upp ett på youtube some visar hur det ser ut:

Spelet är skrivet i C++ och använder mitt egna grafik bibliotek baserat på DirectX 11. Jag har jobbat på det sen Jul och känner mig tillräckligt nöjd med det för att kalla det "klart". Du kan ladda ned det och testa från min hemsida . Spelet går att köra både över internet och på LAN. Hittar du buggar så hör av dig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser ju skitsköj ut ju! Bra jobbat Ska testas imorgon

Permalänk
Inaktiv

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Nice!

Men tror du du skulle kunna gjort lite fräckare texturer? Ser ut lite som klipp och klistra.

ivf bra gjort! bättre grafik och du skulle kunna lagt ut det på steam

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Tack för positiv feedback!

Jo texturerna är inte de vackraste, kanske vore värt att piffa upp dem lite

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt initiativ! Speciellt för en själv som lagt ner ett par-tre hundra timmar på warlock i wc3 haha.

Lite tips som jag tror hade förbättrat spelkänslan (kommer från en total amatör vad gäller programmering, bara alldeles för många timmar warlock spelade)

Mapen "tar slut" ute vid kanterna, snyggare om marken fortsätter och istället kameran sätter stopp vid en viss gräns, och att allt utöver "spelplanen" täcks av lava från början bara.

Fyrkantig map! Mycket skönare känsla Åtminstone möjligheten att välja.

Fler än fyra players åt gången! Kanske har missat det i settings men det vore nice!

Permalänk
Avstängd

Jag får "could not connect to database"

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subotic:

Grymt initiativ! Speciellt för en själv som lagt ner ett par-tre hundra timmar på warlock i wc3 haha.

Lite tips som jag tror hade förbättrat spelkänslan (kommer från en total amatör vad gäller programmering, bara alldeles för många timmar warlock spelade)

Mapen "tar slut" ute vid kanterna, snyggare om marken fortsätter och istället kameran sätter stopp vid en viss gräns, och att allt utöver "spelplanen" täcks av lava från början bara.

Fyrkantig map! Mycket skönare känsla Åtminstone möjligheten att välja.

Fler än fyra players åt gången! Kanske har missat det i settings men det vore nice!

Kul att höra! Jag själv har inte spelat Warlock i WC3 mer än 1h på ett LAN, men jag fastnade direkt för det och såg möjligheter till att göra nått liknande själv Tack för idéerna, det är helt klart saker jag borde fixa! Har du lyckats få igång och provspelat det?

Skrivet av knas123:

Jag får "could not connect to database"

Databasen ligger på ett webbhotell så det kanske är det som strular, borde funka om du testar igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag skulle varit du skulle jag bytt ut spells ikonerna, bara en varning. Blizzars är som dem är och har copyright på allt dem äger, ungefär som apple!

Annars skit najs spel blir att gibba i helgen med polare ;p

5/5 sweclockers!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Om jag skulle varit du skulle jag bytt ut spells ikonerna, bara en varning. Blizzars är som dem är och har copyright på allt dem äger, ungefär som apple!

5/5 sweclockers!

Haha grymt! Hör av er om det strular! Jag har noll koll på hur det funkar med copyright och grejjer, kan man hamna i knipa även om man inte tjänar pengar på det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

5/5 sweclockers!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

5/5 sweclockers!

Tips, alla som skapat någon typ av media med verkshöjd har copyright på det, det är något man automatiskt får. Det är självklart att företag inte vill att andra snor deras verk och själva använder det. Försök inte låtsas att bara apple har det på sina produkter.

Ser ut att vara ett intressant spel, se till att byta ut ikonerna bara så slipper du problem i framtiden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Lyckas inte connecta till min kompis server och han lyckas inte connecta till min. Servernamnen ser man klart och tydligt, men dubbelklickar man hamnar man inte i lobbyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffestisse:

Lyckas inte connecta till min kompis server och han lyckas inte connecta till min. Servernamnen ser man klart och tydligt, men dubbelklickar man hamnar man inte i lobbyn.

Hmm lustigt, jag ska testa lite och se om jag hittar nått fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av simpler:

Kul att höra! Jag själv har inte spelat Warlock i WC3 mer än 1h på ett LAN, men jag fastnade direkt för det och såg möjligheter till att göra nått liknande själv Tack för idéerna, det är helt klart saker jag borde fixa! Har du lyckats få igång och provspelat det?

Databasen ligger på ett webbhotell så det kanske är det som strular, borde funka om du testar igen

Vi ska sätta oss ett par polare och lira det nu, återkommer senare ikväll med saker vi tycker hade förbättrat spelet!

Edit: Vi lyckas inte connecta. Vi körde över Hamachi, båda får upp serversen när den andra hostar, och lyckas komma in i lobbyn. Men den som inte är host kan inte skriva i chatten, och vi syns inte för varandra. När hosten startar gamet så händer inget för icke-hosten utan den är bara kvar i lobbyn. Vi fick även upp vad jag tror är någon annans server hostad på nätet, någon som hette "Foambox", men samma problem där. Kan komma in i lobbyn men inte se någon annan spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Tips, alla som skapat någon typ av media med verkshöjd har copyright på det, det är något man automatiskt får. Det är självklart att företag inte vill att andra snor deras verk och själva använder det. Försök inte låtsas att bara apple har det på sina produkter.

Ser ut att vara ett intressant spel, se till att byta ut ikonerna bara så slipper du problem i framtiden.

Samt ljuden?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subotic:

Vi ska sätta oss ett par polare och lira det nu, återkommer senare ikväll med saker vi tycker hade förbättrat spelet!

Edit: Vi lyckas inte connecta. Vi körde över Hamachi, båda får upp serversen när den andra hostar, och lyckas komma in i lobbyn. Men den som inte är host kan inte skriva i chatten, och vi syns inte för varandra. När hosten startar gamet så händer inget för icke-hosten utan den är bara kvar i lobbyn. Vi fick även upp vad jag tror är någon annans server hostad på nätet, någon som hette "Foambox", men samma problem där. Kan komma in i lobbyn men inte se någon annan spelare.

Okej, fasen att det strular för er. Jag borde kollat upp saker noggrannare, det verkar som den som hostar servern måste ha port 27020 öppen. Jag ska undersöka om det finns nått sätt att gå förbi det...

Jag lägger upp en server på min dator som ni kan ansluta till. En av er måste heta "host" för att kunna starta matchen, jag håller kolla på denna tråden i en 1h från nu!

Visa signatur