EVE Online, tips på noob vänligt corp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Jan 2006

EVE Online, tips på noob vänligt corp?

Gomorron alla EVE älskare!

Har nu spelat detta underbara spel i snart en månad, läste om det här på sweclockers och bestämde mig för att skaffa ett gratiskonto och testa och blev helt fast...har nu skaffa 3 mån PLEX. Har ca 1,1mil SP, mest mining dock men håller på att träna inför min Vexor.
Håller mest till i Gallente high-sec och kör mining, ratting och missions men har planer på low-sec snart men vill skaffa lite bättre skills så jag överlever mer än 5 min...
Har för tillfället en Retriever, Procurer, Catalyst och en Vexor. Dock dåligt med skills för mid-equipment på Vexor.
Är mest inne på mining för tillfället, mestadels p.g.a att jag har fyra barn...dock en väldigt förlåtande sambo som låter mig sitta runt 2-3h vid EVE

Söker efter ett corp för mining/ manufacturing men som även har möjlighet för lite PvP action om jag får tid över.
Har letat lite efter corp's men inte hittat nått bra än, dom flesta vill ju att man ska vara aktiv under vissa tider vilket jag har svårt för ibland.

Inga fler föräldrar som spelar? Eller ett corp som behöver miners eller inte har krav på att man ska va online hela tiden?

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Du har pm

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

En spelande förälder här också. "Bara" två barn dock. Känner igen det där med brist på tid och att inte riktigt kunna boka in när man kan spela. Har blivit mest missions, mining mm för mig med.

Är med i eve university nu men det känns inte jättespännande längre... Vill väl ta mig ut från highsec relativt snart. Har ca 3M SP. Kan jag också få ett PM?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

Passar på att ställa lite samma fråga som dannydallas; finns det några andra svensktalande corps som passar spelare som oss? Känner till svea rike men de verkar ha minimikrav på kills/månad så det känns som en ren pvp corp. jag kommer vilja pvpa men jag vill inte bli kickas för att jag haft en månad med mycket jobb och inte hunnit få fler än 10 kills.... rätta mig gärna och det finns någon från svea rike här och jag har fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2009

Jag tillhör även jag de spelande föräldrarna. Har spelat i tre månader nu och är även jag med i EVE University. Jag håller mig även jag i high sec och kommer göra det i alla fall i ett halvår till innan jag har tillräckliga färdigheter för att klara mig i low/null/WH. Oavsett om du är en aktiv spelare eller bara kör casual så kan jag rekommendera E-Uni. De har otroliga resurser och kommer att vara till stor hjälp när det gäller att förstå och klara sig i EVE.