Ljudproblem vid musikuppspelning samt streamtips...

Permalänk
Medlem

Ljudproblem vid musikuppspelning samt streamtips...

Hej

Jag vill ha hjälp med två saker:

1.

Jag har digitaliserat min musiksamling till dator. Allt är i FLAC och spelas upp i XBMC.

Datorn är kopplad med HDMI från ett ASUS Radeon HD7870 till min reciever Pioneer LX-70.

Problemet är att vid musikuppspelning så hackar ljudet till då och då med ojämna intervaller. Detta sker inte när jag spelar upp film med DD eller DTS, däremot om ljudet är mp3 eller FLAC så gäller samma sak där.

Det har inte alltid varit så här utan det har fungerat förrut utan problem. Problemet ligger nog inte i XBMC heller för det är samma om jag använder VLC eller mediaplayer.

Ibland blir det bra om bag slår av TVn och bara har ljud men det är ju meningslöst om jag vill se en konsertfilm.

Detta är riktigt irriterande Och retar mig nåt oerhört, vore väldigt tacksam för en lösning på detta problemet.

2.

Nu till min andra fråga som inte är lika omfattande.
Jag skulle vilja ha en spelare som kan streama min musik smidigt från ovanstående konstellation.

Skulle vilja ha en i Köket så att jag kan lyssna när jag äter frukost samt en i sovrummet för lite sövande musik.

Vad rekommenderar ni?

Ljudet måste ju inte vara superbt men gärna så bra som möjligt. Vad finns det för alternativ?

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Skickades från m.sweclockers.com