Borderlands 2, värt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Borderlands 2, värt?

Tjena sweclockers! Är inne i lite av en period nu då jag letar efter roliga single player campaigns. Har egentligen aldrig kört mer än de säkre mainstream spelen såsom CoD från 4:an och framåt, samt BF3, Assasins creed serien, Far Cry 3 osv. Önskar nu vidga mina vyer och ser att jag kan få Borderlands 2 väldigt billigt här: http://se.gamersgate.com/DD-BL2/borderlands-2?aff=prisjakt Nu har ja gväl förstått att vissa av dessa sidor är lite opålitliga med koder osv men tycker priset ser bra ut. Har dock hört att just BL2 inte är något vidare spelat ensam, stämmer detta? I övrigt uppskattas tips på sp spel ni tror jag skulle kunna gilla. Har även en 3d monitor och tycler det är riktigt nice att köra 3D på spelen. Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

BL2 är ett riktigt roligt spel. Det är kul att spela själv, men jag gillar och spela med andra så det kan bli lite småsegt. Gamersgate är en pålitlig sida, har köpt därifrån tidigare:)

Gamingrigg: 2600X stock | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | EVGA GTX 980 | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Gamersgate är 100% seriöst (dessutom svenskt företag), till skillnad från t ex G2Play.

Har du testat Skyrim? The Witcher 2? Dishonored? Det är några av mina SP-favoriter bland moderna spel.

Jag har inte testat Borderlands 2, men ettan var ingen höjdare ensam enligt mig.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Borderlands 2 är ett riktigt bra spel med mycket humor och action.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av widL:

Gamersgate är 100% seriöst (dessutom svenskt företag), till skillnad från t ex G2Play.

Jag har inte testat Borderlands 2, men ettan var ingen höjdare ensam enligt mig.

G2play är lika seriösa som gamersgate, trots att det g2play inte är ett svenskt företag.

Borderlands är ett spel som man ska lira med vänner, för det är ingen höjdare att lira ensamt

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

Jag älskar BL2. Sjuk humor stundom coh för tillfället är det min favorit bland SP spel. Har inte testat i multiplayer under längre sessioner, men rekommenderar det ändå för SP
Fins dessutom 3 expansioner med en 4:e kommande i Juni samt ökad level cap (nu 50, då 61) 2:a april för några korvöre eller gratis om man köper seasonpass (alla expansionerna blir tillgängliga).

Annars var Bioshock Infinite sjukt roligt och släpptes i veckan. Riktigt snyggt och bra story. För att inte säga extremt snygg grafik. Inte 100% realistikt men det är inte BL2 heller...

Lian-Li O11 Dynamic White - Asus Maximus Hero - Intel Core i5 8600K - Asus 1080 Ti Founder's Edition - G.Skill Trident Z RGB - Samsung 950 Pro 256 GB - Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Kört Borderlands 2 själv och det är riktigt roligt!

Mycket kul spel med massor av humor(speciellt några av vapnen)

Utan att spoila så mycket: Finns ett uppdrag då du skall skjuta ner flygande plan i luften~ish, vilket är rätt kul ifall man har ett vapen från en viss tillverkare

När du skall ladda vapnet så blir den målsökande och åker efter planet och skjuter ner det

Ser riktigt kul ut må jag säga!

Buh!! Nu blev du skrämd va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tack för många goda svar. Blir nog ett köp ändå, finns säkert några polare där ute som sitter på de eller kan övertalas :). I övrigt så är jag intresserad av fler goa sp spel, Som nämndes ovan så ska tydligen The witcher 2 och Dishonored vara fina? Har inte provat så mycket utanför min safe zone som sagt men dessa spel ska alltså vara bra?