Dator till receiver genom fiberoptisk kabel

Permalänk

Dator till receiver genom fiberoptisk kabel

Hej jag har ett irriterande problem, jag vet inte om det är någon inställning eller bara jag som tycker det. Det är som så att när jag lyssnar på musik genom datorhögtalarna alltså vanlig stereo så låter det klockrent förutom att när jag höjer upp volymen. Då vill inte högtalarna vara med längre och jag får då koppla in den fiberoptiska kabeln till min receiver. Nu är problemet att jag tycker att det inte låter lika klart längre. Hur ska jag göra?

Är det recievern det är fel på , att det är rena skiten eller är det en inställnings sak?

Receivern i fråga är en Yamaha http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v465_black__u/?mode=model

Och ljudkortet är soundblaster x-fi extreme.
.

Eller finns det några bra inställningar för dessa saker? För tillfället spelar jag musik på 7ch stereo och sampling i 48000

Om ni säger att ja ska ta fram den där micken för att fixa så glöm det, den ställer till det som fan för mig och så har den blivit trasig efter det

Vill tillägga att mitt förra system med samma högtalare spela bättre, då hade jag andersson R1 receiver. Jag bytte bara för att det saknades hdmi på R1:an. och jag ville ha svart enhet.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Dra upp volymen i datorn istället för i förstärkaren.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Dra upp volymen i datorn istället för i förstärkaren.

Jag har datorn på max

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

Högtalarana är Yamaha 777, 444 och 333 om ni förstår

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

En annan sak, drar ja på till -3 på förstärkaren så dör den dvs protektion mode. Varför gör den det? Högtalarna SKA klara av det. kompisen har dom högtalarna och dom spelar mycket värre.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

En annan sak, drar ja på till -3 på förstärkaren så dör den dvs protektion mode. Varför gör den det? Högtalarna SKA klara av det. kompisen har dom högtalarna och dom spelar mycket värre.

-3 är väl ändå ganska högt på volymkontrollen,finns alltid en risk att stärkaren börja klippa och då går den in i skyddsläge för att rädda dina högtalare även om de tål effekten,men förstärkaren kanske inte gör det.