Söker nytt grafikkort. Problemet: Platsbrist

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Söker nytt grafikkort. Problemet: Platsbrist

Som titeln säger så är jag ute efter ett nytt grafikkort åt min bror.

Vad jag dock såg när jag öppnade den lilla lilla burken är att grafikkortet är i absoluta botten av chassit. Det finns bara en pci-e slot, inget under.
Detta ställer till det så att i princip alla dual-slot kort kan räknas bort. Dock slog tanken mig att det kanske finns någon modell där ute som har fläkten på "ovansidan". D.v.s att portarna (hdmi/dvi etc) är det på den undre utav de två slottarna. Luddigt förklarat, men jag hoppas att ni förstår. Det finns helt enkelt plats ovanför pci-e slotten men inte under.

Om detta inte finns blir frågan istället om det finns något vettigt single-slot kort att skaffa sig.

Hoppas helst på att hitta något i klass med ett 660, men förstår om man får kompromissa lite.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Dowah:

Som titeln säger så är jag ute efter ett nytt grafikkort åt min bror.

Vad jag dock såg när jag öppnade den lilla lilla burken är att grafikkortet är i absoluta botten av chassit. Det finns bara en pci-e slot, inget under.
Detta ställer till det så att i princip alla dual-slot kort kan räknas bort. Dock slog tanken mig att det kanske finns någon modell där ute som har fläkten på "ovansidan". D.v.s att portarna (hdmi/dvi etc) är det på den undre utav de två slottarna. Luddigt förklarat, men jag hoppas att ni förstår. Det finns helt enkelt plats ovanför pci-e slotten men inte under.

Om detta inte finns blir frågan istället om det finns något vettigt single-slot kort att skaffa sig.

Hoppas helst på att hitta något i klass med ett 660, men förstår om man får kompromissa lite.

Tack på förhand!

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Detta kanske?

eller detta

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |