Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

gtx 560 ti garanti

Så min kompis köpte ett gtx 560 ti för ca 1 år sedan.
Och har varit och kollat på hans temperaturer och lite sånt. Och hans kort är rent för varmt än vad det skulle vara!
Så vi bytte kylnings pasta, eller vad man nu kallar det.

Vilket inte fixade temperaturerna över huvud taget.

Detta kort är ett OC edition från gigabyte och har 2st extremt tysta fläktar på sig:
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707#ov

Har jämfört temperaturerna med ett lika dant kort och det skiljer med hela 20 grader!!
Och nu när jag satt och fundera lite så kom jag att tänka på folk som skickat tillbaks sitt kort och fått ett nytt om det varit felaktigt.

Tror inte detta är möjligt efter som kortet är ett år gammalt och vi har själv öppnat det och bytt kylpasta.

Vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

hur varm blir den?

8600K @ 1.035V
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
lund
Registrerad
Dec 2010

har ni testat att ändra fläkthastigheten manuellt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Att byta kylpasta bryter garanti..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av EvilWord:

hur varm blir den?

Tungt belastande spel får upp det i 85 C + med 100% fan speed.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Skylar7s:

Ok, var det jag ville veta, tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Skylar7s:

Exakt! Låter som att kylaren inte sitter som den ska. Försök montera om kylaren riktigt ordentligt en gång till.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av fantomsmurfen:

Exakt! Låter som att kylaren inte sitter som den ska. Försök montera om kylaren riktigt ordentligt en gång till.

Ok, en sak som jag stört mig ordentligt på är att kylaren bara har kontakt med Själva "GPU" saken på kortet, alla ram saker på kortet nuddar inte ens den kylaren.

Skall det vara så?

I vilket fall som helst så stickar jag ner och köper ny kylpasta också gör jag om allt riktigt ordentligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av XhovercatX:

Ok, en sak som jag stört mig ordentligt på är att kylaren bara har kontakt med Själva "GPU" saken på kortet, alla ram saker på kortet nuddar inte ens den kylaren.

Skall det vara så?

I vilket fall som helst så stickar jag ner och köper ny kylpasta också gör jag om allt riktigt ordentligt!

Haha skit i det jag sa om ram sakerna, vet inte vart det kom ifrån xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Minnenna behöver inte så mycket kylning att de skulle behöva dirktkontakt med kylaren, tror jag.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H