Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Kylnings pasta

Har kollat runt på intranätet efter det bästa sättet att lägga på kylningspastan.

Har kommit fram till att hela intranätet är fyllt med stora argument och förklaringar på varför den ena metoden är bättre än den andra.

1. Ploppen i mitten. (Ärtan) eller vad fan den nu kallas.
2. Krysset (X)
3. sprida ut skiten med ett kort.
4. sprida ut skiten med ett finger som man har en plastpåste på.
har ni fler sätt som man kan göra detta på, skriv!

Vissa säger att man skall sprida ut det på en gpu eftersom det chippet är så mycket större än på en cpu.

Hur brukar alla göra här då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Ärta CPU x gpu

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

ett riskorn i mitten, sen på med kylaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunflo
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av XhovercatX:

Har kollat runt på intranätet efter det bästa sättet att lägga på kylningspastan.

Har kommit fram till att hela intranätet är fyllt med stora argument och förklaringar på varför den ena metoden är bättre än den andra.

1. Ploppen i mitten. (Ärtan) eller vad fan den nu kallas.
2. Krysset (X)
3. sprida ut skiten med ett kort.
4. sprida ut skiten med ett finger som man har en plastpåste på.
har ni fler sätt som man kan göra detta på, skriv!

Vissa säger att man skall sprida ut det på en gpu eftersom det chippet är så mycket större än på en cpu.

Hur brukar alla göra här då?

förutsatt att du har IHS:en på så är ju en CPU betydligt större yta än en gpu då de inte har någon IHS.
För att svara på frågan så kör jag riskorn, ger en riktigt bra spread och fungerar så tänker inte frångå ett vinnande koncept.

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006

Riskorn verkar undvika micro-bubblor då det pressas ut. Så antagligen funkar den bra. Beror kanske på vilken pasta man har och var man applicerar det (storlek, form).

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Elightz:

förutsatt att du har IHS:en på så är ju en CPU betydligt större yta än en gpu då de inte har någon IHS.
För att svara på frågan så kör jag riskorn, ger en riktigt bra spread och fungerar så tänker inte frångå ett vinnande koncept.

mhm

I vilket fall som helst så är det en jäkla stor yta som det skall spridas ut på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

körde liten prick på både cpu och gpu aka riskorn då hd 6870 är väldigt liten gpu medans gtx 460 t ex har större yta och sprida ut den på

bilder

lite skillnad eller hur :3

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

Jag skulle rekommendera att du letar på internet istället för på intranätet. Vet inte vilket intranät du har tillgång till men jag tror inte att du hittar bättre information där än på internet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av jetten:

Jag skulle rekommendera att du letar på internet istället för på intranätet. Vet inte vilket intranät du har tillgång till men jag tror inte att du hittar bättre information där än på internet

Haha, därför jag sökte mig hit ju