HBO: "Piratkopiering är en komplimang"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Sean Bean

Dold text

i alla ära, men jag gillar serier som vågar uppoffra för att sedan ge igen på stort.

Är glad att jag köpt på mig HBO-nordic abonnemanget, deras utbud är enormt sevärt, även om tjänsten isig kunde varit sjutioelva gånger bättre.. Då förstår man ju alla piratkopiering. Att man till exempel inte kan köra deras app på en rootad android-mobil är ju bara sjukt. Och jag kan ju inte kalla Widevine plug-in'et för acceptabelt stabilt heller.

Sant, Peter Dinklage växer i mina ögon...
(Pun-in10-did)

lblablbalbalba Sean Bean dör i serien! blablablabla

Dold text

Edit: Nix, funkar inte med spoiler taggar (eller är jag för n00big?)...

Edit2: Jag börjar nog bli gammal, 'case sensitive', vad är det för fulkodning?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

"HBO:s programchef är istället mer oroad för det konstnärliga värdet. Lombardo menar att piratkopior ofta är av dålig kvalitet och att illegala nedladdare inte får uppleva hela resultatet av allt arbete som producenterna investerar i tv-serien"

Va, va, va?!!

Den största anledningen att ladda ner är för att man får bra kvalite, 720p HD minst plus även surround ljud ibland. Mycket bättre än den DVD han taggade även om han även menade BD i dom sälj siffrorna.

Sen såklart laddar man ner för att få se avsnitten direkt när dom sänds i USA.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av RelikPray:

Jag kommer definitivt att köpa hela serien på Blueray när den kommer ut som collector!

Detta brukar jag också göra. Personligen gillade jag James Cameron's Avatar, Star Wars och The Pacific. De var definitivt värda mina pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

HBO Nordic är streamingtjänst via internet. Bra kvalité och jag kunde se första avsnittet av Säsong 3 igår runt 12:00 tror jag=)

Äntligen får man betala för sig och se serier nästintill samma klockslag de sänds för första gången i väst!

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean,

Dold text

han gjorde hela första säsongen sevärd... (har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Ursäkta men jag måste bara poängtera att serien är baserad på en serie böcker där hans karaktär också dör. Hans död är det som sätter resten av handlingen i gungning!

Dold text
la till spoiler
Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean,

Dold text

han gjorde hela första säsongen sevärd... (har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Då ska du nog inte se mer av serien.

Säsong 3 som började nu kommer nog bli en hel del slaktande av huvudupersoner. Tillkommer en del nya också förvisso.

Dold text
la till spoiler
Permalänk
Medlem

Köpte HBO's streaming tjänst igår för att glo på senaste avsnittet av game of thrones, kommer köpa hela serien på BD i framtiden.

Kan dock säga att jag inte storm gillar deras design på stream tjänsten och resten av materialet där var för mig skräp.

mening som bröt mot § 7 borttagen
Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Då ska du nog inte se mer av serien.

Säsong 3 som började nu kommer nog bli en hel del slaktande av huvudupersoner. Tillkommer en del nya också förvisso.

Dold text

Har du läst boken? Oavsett så borde du inte skrivit det.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Härligt att det finns folk som kan se länge än vad näsan sträcker sig!
Ni får ursäkta, men jag måste gå iväg och blåsa några ballonger i HBO:s ära!

Använd helium eftersom det är en gas som är i begränsad mängd bara för att visa ytterliggare ära till HBO.

Heliumröst: Winter is coming...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Bra uttalande men skeptisk, det finns väl inget företag där ute som aktivt söker efter dom som laddar ner deras serier eller filmer?
Musikbranschen är en annan sak, där finns det ju en hel del tappat folk..

Men hoppas det finns folk som betalar för HBO tjänsten, själv använder jag inte den då jag tycker den är under all kritik men betalar dock då man får tag på det via annat håll.
Bra valmöjlighet om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Detta är den rätta mentaliteten bolagen behöver ha idag. Ligger deras spel/serie på topp download (under lång tid) är det ett bra tecken att den är riktigt bra. Att gå ut att säga s¨som han säger tycker jag faktiskt är kul att se :).

Visst folk laddar ner, men många av mina vänner köper de serier/spel osv de tycker va riktigt bra, bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det han säger är enbart pr-nonsens som man ska med en stor nypa salt. Med meningen "I probably shouldn’t be saying this..." är resten av det han nämner enbart dåligt förtäckt reklam då en person i hans position inte säger sånt som han i n t e ska säga. Enkelt

Nej, inte tror väl jag att han gör någon uppoffring genom att säga så. Han räknar med att vinna på det. Men det han säger råkar ju faktiskt vara sant, så...

Permalänk
Avstängd

Dom kanske borde ladda upp gamla avsnitt i HD upplösning till torrentsajter?

Eller streama gamla avsnitt gratis från sin sajt, och försöka få folk att betala för HD och åtkomst till senaste avsnitten?

Piraterna kanske borde undvika att ladda upp de senaste avsnitten på torrentsajer och istället ladda upp gamla, sen vänta några veckor eller månader innan dom laddar upp de nya avsnitten?

Permalänk

Kanske dags för Sweclockers själva att få tummen ur?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Intressant uttalande, men jag undrar om det stämmer. Om vi förutsätter att samtliga personer som laddar ner serien istället skullle köpa den så skulle vinsten öka extremt mycket, men chansen att det blir så är väldigt låg eftersom de flesta troligtvis skulle strunta i serien helt och hållet istället. Hur man än vrider och vänder på det så skulle det innebära höge försäljning om piraterna köpte det istället, men samtidigt så innebär piratandet även publicitet och det kan ju i sin tur innebära att de också säljer mer.

Undrar vad som gör att de säljer mest i slutändan?

Det är som med musik....
Folk drar hem det i varierande kvalitét och gillar bandet och skivan.....när de tröttnat på sämre kvalitét köper de skivorna...mer än de skulle gjort annars.
Kom nu inte babblandes o dragandes med FLAC i detta fall då det är FÅ enheter som läser det utanför datorvärlden......ge mig EN bilstereo som läser det som exempel
Visst....flac via portal enhet till bilens enhet men kvalitétsförluster som pris.......you get the point?

Gillar folk ngt vill de i slutändan ha det i bra kvalitét..oavsett om det är film/serier/musik....cirkeln sluts.

Permalänk
Medlem

Det som åtminstone är helt rätt och jag helt håller med om är att det är ofta väldigt tveksam kvalitet på skiten man laddar ner. Om det istället vore så att man "ful-streamade" från deras site, så vore mina orosmoln borta iaf. Att förstöra filmer, musik och allt vad det nu är med risiga kopior som sedan kodats kom otal gånger av 12årings-grupperna är en enorm skymf mot de som gjort eller medverkat vid produktionen.

Köp, eller ladda åtminstone ner BRA kvalitet tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kanske dags för Sweclockers själva att få tummen ur?

Hur menar du nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Kanske dags för Sweclockers själva att få tummen ur?

Va?!

Hahaha, har du rökt på eller?

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean, han gjorde hela första säsongen sevärd...

Dold text

(har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Du borde läsa böckerna om du inte orkar se serien!

Men att klaga för att Sean Bean dog är liksom lite knasigt. Hade han inte dött så skulle inte "norrlänningarna" blivit aviga och rebellerat (säger man så? ), vilket skulle gjort hela sagan lite mer ointressant.

Dold text

Angående uttalandet så tror jag det var länge sedan han laddade ner någonting. Om han tror att kvalitén är dålig så är det p.g.a. att det sänds i dålig kvalité. Samtidigt nämner han DVD, som om det är bra kvalité? Tror inte riktigt han är riktigt uppdaterad, i.a.f. inte i den europeiska fildelningsscenen.

Nåja.

Får man diskutera fildelning i en tråd om fildelning?

la till spoiler
Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZAIZAI:

Mja, det var ju ett intressant uttalande.

Serien dog för mig när

de halshögg Sean Bean,

Dold text

han gjorde hela första säsongen sevärd... (har dock inte sett säsong 2 ännu så jag skall inte uttala mig för mycket).

Kan jag inte hålla med om.

Tyrion Lannister är så jävla mycket bättre som Hand of the King än Sean någonsin var, han var ju helt lost, naiv som bara fan.

Dold text
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Va?!

Hahaha, har du rökt på eller?

Jag tror att han menar "huvudet ur..", och att han då syftar på §7.
Men självklart vill swec skydda sig.

Skrivet av heatm:

...
Får man diskutera fildelning i en tråd om fildelning?

Fildelning som fenomen får man diskutera.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av dealerovski:

Har du läst boken? Oavsett så borde du inte skrivit det.

Det är inte en kopia av boken! Det är HBO version av boken. Deras tolkning, dem kommer aldrig följa boken så förvänta dig inte att serien kommer vara exakt som boken, den avvek redan i säsong 3.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Intressant uttalande, men jag undrar om det stämmer. Om vi förutsätter att samtliga personer som laddar ner serien istället skullle köpa den så skulle vinsten öka extremt mycket, men chansen att det blir så är väldigt låg eftersom de flesta troligtvis skulle strunta i serien helt och hållet istället. Hur man än vrider och vänder på det så skulle det innebära höge försäljning om piraterna köpte det istället, men samtidigt så innebär piratandet även publicitet och det kan ju i sin tur innebära att de också säljer mer.

Undrar vad som gör att de säljer mest i slutändan?

Ja det är precis detta det handlar om. En mycket stor del av publiken skulle helt enkelt struntat i det för att de inte anser att det är värt <vad nu en blu-raybox kostar>. Detta medför en massa mouth-to-mouthreklam och om så bara var femte vän till någon som piratkopierat serien sen köper den, så har de gått med vinst sett ur ett större perspektiv.

Nu valde jag dock att köpa böckerna istället, vilket kanske inte gynnar HBO. Men jag känner på ett sätt att jag gjort rätt för mig i vilket fall.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Jag tror att han menar "huvudet ur..", och att han då syftar på §7.
Men självklart vill swec skydda sig.

Fildelning som fenomen får man diskutera.

Ja! Juste! Nu är det jag som har rökt på

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

torrent ?

Skrivet av som99:

Köpte HBO's streaming tjänst igår för att glo på senaste avsnittet av game of thrones, kommer köpa hela serien på BD i framtiden.
Förut har jag tankat ner alla avsnitt men frugan min vill ha svensk text och då körde vi deras tjänst istället för att vänta på en svensktextad version på torrent sidorna..

Ursäkta mig men vem tankar på torrent sidor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Sant, Peter Dinklage växer i mina ögon...
(Pun-in10-did)

lblablbalbalba Sean Bean dör i serien! blablablabla

Dold text

Edit: Nix, funkar inte med spoiler taggar (eller är jag för n00big?)...

Funkar bättre om man stavar rätt och använder versaler.

Synd att HBO Nordic verkar funka så dåligt. Hade gärna gått "rätt väg" men nu får det bli BluRay i stället.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av Sille111:

Ursäkta mig men vem tankar på torrent sidor?

Alla utom du tydligen

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

Ursäkta mig men vem tankar på torrent sidor?

Några stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

HBO Nordic?
Jag har ändå ingen TV och man måste väl betala för att få fram den kanalen på sin vanliga kabel TV?

Streaming-tjänsten kostar 79kr i månaden så ja den är inte gratis, du får senaste serierna(dvs HBO's serier) inom 24 med svensk text efter det visas i USA. Du kan bland annat se via datorn eller mobilen...

http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Streaming-tjänsten kostar 79kr i månaden så ja den är inte gratis, du får senaste serierna(dvs HBO's serier) inom 24 med svensk text efter det visas i USA. Du kan bland annat se via datorn eller mobilen...

http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Var ju inte mycket de har att erbjuda, BSG bara 2 säsonger likaså the office osv.

Dålig site !

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear