Permalänk
Medlem

Hjälp med moddning.

Tjenare Swec, Har tänkt att modda chassit mitt lite ett Cooler master HAF XB.
Det jag hade tänkt att göra är att lacka om det även att sätta dit plexiglas, så jag undrar vad för färg man ska köpa, ifall den från biltema funkar helt ok eller om man ska köpa på mekonomen eller på något annat ställe, helst ifrån butik. Altså där man kan få den bästa färgen på burk ifrån och ifall någon vet hur biltemas plexiglas är och vad man ska fästa det med. Har ingen aning om detta så frågar om eran hjälp.
Chassit ska troligen bli vitfärgat, kom med tips vilken färg som kan passa

Tack och hej, pussar och kramar Bollen32

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bollen32:

Tjenare Swec, Har tänkt att modda chassit mitt lite ett Cooler master HAF XB.
Det jag hade tänkt att göra är att lacka om det även att sätta dit plexiglas, så jag undrar vad för färg man ska köpa, ifall den från biltema funkar helt ok eller om man ska köpa på mekonomen eller på något annat ställe, helst ifrån butik. Altså där man kan få den bästa färgen på burk ifrån och ifall någon vet hur biltemas plexiglas är och vad man ska fästa det med. Har ingen aning om detta så frågar om eran hjälp.
Chassit ska troligen bli vitfärgat, kom med tips vilken färg som kan passa

Tack och hej, pussar och kramar Bollen32

Färg från biltema fungerar fint, det mesta handlar om ditt underarbete, blir underarbetet fult blir lacken ful. Klarlack kommer att behövas om du inte köper två komponentsfärg med härdare i vilket jag nästan rekommenderar, finns på bildetaljer exempelvis.
Plexiglaset kan du nita eller limma från insidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Färg från biltema fungerar fint, det mesta handlar om ditt underarbete, blir underarbetet fult blir lacken ful. Klarlack kommer att behövas om du inte köper två komponentsfärg med härdare i vilket jag nästan rekommenderar, finns på bildetaljer exempelvis.
Plexiglaset kan du nita eller limma från insidan.

Okej, tack så mycket för hjälpen! Det blir nog att limma fasst det. Får se hur jag gör med färgen

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Montana Gold eller Krylon. Sårayfärgernas Bizniiiz. Båda används av graffitimålare och militärer (maskera vapen etc). Håller bra gör dem oxå, speciellt med klarlack.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP