Behöver tips och hjälp med att välja grafikkort

Permalänk
Medlem

Behöver tips och hjälp med att välja grafikkort

Har en lång tid tänk uppgradera min dator men som student finns det alltid dåligt med pengar
men nu ska jag lägga ut för Grafikkort och behöver lite tips.

Har en Dell Inspiron 570
CPU: AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor
Moderkort: CN-04GJJT
Nätagg:PS-5301-08 (300 watt)
Budget: lite över 1000:-

Skulle vilja kunna köra spel som Skyrim tex på Max.
Om kortet inte får plats har jag ett chassi som jag har tänkt
byta till som är större.

Tack på Förhand.

Permalänk
Medlem

Först och främst så måste du antagligen byta nätagg eftersom att 300 watt kan bli lite knapert, sen så processorn som du har är rätt klen för dagens grafikkort, så något för 1000 spänn får du inte som kan maxa skyrim.

Om du vill ha ett skapligt grafikkort till din burk så får du köpa nått billigt kort så inte din processor flaskar allt för mycket men glöm då skyrim på högsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErrYs:

Har en lång tid tänk uppgradera min dator men som student finns det alltid dåligt med pengar
men nu ska jag lägga ut för Grafikkort och behöver lite tips.

Har en Dell Inspiron 570
CPU: AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor
Moderkort: CN-04GJJT
Nätagg:PS-5301-08 (300 watt)
Budget: lite över 1000:-

Skulle vilja kunna köra spel som Skyrim tex på Max.
Om kortet inte får plats har jag ett chassi som jag har tänkt
byta till som är större.

Tack på Förhand.

Max kanske blir svårt, Skyrim tycker om snabbare processorer (vilket du kan se här) och din är inte direkt en av de snabbare idag. Men du kan ju gott och väl få upp prestandan en bit med ett grafikkort för en tusenlapp så att du kan spela på ganska höga inställningar åtminstone. Ett radeon 7770 känns som klippt och skuret för dig, typ http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/172525-xfx_radeon_hd7..., eller ett geforce 650ti http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163074-palit_geforce_.... Prestandamässigt är de ganska likartade

Båda dessa kan du driva med ett nätagg på 300w, om det är friskt vill säga. Ett äldre nätagg kan tappa effekt så det är väl i princip nästa komponent du bör sikta på att byta ut, om Dell nu kört ett standardnätagg i din burk

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII