Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Feb 2011

2fps i black ops 2

tjena hjälper en polare som har konstanta 2fps ibland kanske 7fps... detta är hela tiden ända sen spel upstart så har han 2 till 7 fps...

vet ej vad felet är köpte det på steam och tanka hem de provade det laggar sönder... alla andra spel funkar hur bra som helst!

Specs på polarens dator :

Amd x2 250 3,0

Gtx 460 oc

8gb ram

win 64bit

tack på förhand !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Kolla temperaturer.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2012

Kolla temps så det inte blir någon överhettning, testa även att uppdatera drivrutinerna för grafikortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Feb 2011

har provat allt detta men inget som överhetas eller dylikt. alla andra spel funkar ju hur bra som helst för den delen med:S vad ska jag prova göra då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Feb 2011

vet inte vad det där hade med mitt problem och göra men. finns det någon seriös där ute med vettiga svar till min fråga? Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av akzor:

vet inte vad det där hade med mitt problem och göra men. finns det någon seriös där ute med vettiga svar till min fråga? Mvh

prövat installera om spelet? Installera ifrån skiva? Kolla temperaturerna med everest. Processorn är inte den bästa heller.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012

Min kompis hade samma fel har du windows 8?
Vi fixade felet med att formatera och installera windows 7 istället och nu ligger han på 60 fps konstant.
Och vi insstallerade spelet från min skiva.

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Alle22:

prövat installera om spelet? Installera ifrån skiva? Kolla temperaturerna med everest. Processorn är inte den bästa heller.

läs om, läs rätt..
Han köpte spelet från steam...

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Okt 2004

Jag tror det kan vara CPU som flaskar..

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av prOZac:

läs om, läs rätt..
Han köpte spelet från steam...

han kan fortfarande köra via skiva, läs på läs rätt.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av prOZac:

Nej han har sama cpu som min kompis

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007

Jag gissar att det är processorn som flaskar. Jag provade det gamla Black Ops-spelet på min dåvarande Phenom X4 940BE och en HD5850 med enormt illa prestanda men vad man bör förvänta sig från ett spel med en så groteskt gammal fulmotor.

Din kompis processor är vansinnigt utdaterad med dagens mått.

Skrivet av Alle22:

För andra gången, läs:

Citat:

[...]köpte det på steam

Väldigt sällan Steam skickar dig en skiva att köra spelen ifrån...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av prOZac:

Då tror du fel. Den datorn skall klara mycket högre fps än vad som är fallet här. Har själv haft en liknande dator och den hade inga problem att driva black ops spelen med hygglig prestanda.

Dator: AMD RYZEN 7 1700@stock+Asus B350M-A+Powercolor RX580 red devil+16Gb ram
Spotify/surfdator Mac mini 2014 i5, 4Gb ram, 256 Gb SSD
Laptop Macbook pro 13" mid 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Kan med stor säkerhet säga att det är processorn som flaskhalsar, black ops 2 är väldigt dåligt processoroptimerat. På min förra dator hade jag kanske 25 med en dualcore AMD 3,2 GHz processor och oavsett om jag höjde eller sänkte grafiken så förblev fps:en samma så det beror inte på Gpu:n.

EDIT: hittade även att AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+ var minimum system reqierment, Amd x2 250 är inte riktigt så bra, alltså under minimum kravet

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Alle22:

hur ska han kunna köra via skiva när han köpt det digitalt?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av morxy49:

Låna en kompis skiva

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Mr.Borka:

Jag gissar att det är processorn som flaskar. Jag provade det gamla Black Ops-spelet på min dåvarande Phenom X4 940BE och en HD5850 med enormt illa prestanda men vad man bör förvänta sig från ett spel med en så groteskt gammal fulmotor.

Din kompis processor är vansinnigt utdaterad med dagens mått.

För andra gången, läs:

Väldigt sällan Steam skickar dig en skiva att köra spelen ifrån...

Skrivet av morxy49:

Skrivet av Bra Hemsida:

Låna en kompis skiva

What he said! -_-

Man kan låna skiva, det är endast produkt nyckel man behöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Alle22:

What he said! -_-

Man kan låna skiva, det är endast produkt nyckel man behöver.

om han har det på steam och är inloggad så känner skivan av det och installerar direkt utan att fråga om serial (efter man köpt det på steam).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

Bättre att validera filerna i steam än att använda nån antik skiva, deleta också configfilerna i my documents eller liknande...

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Ge en dump av hans DirectX Diagnostik så kan vi se om något där dummar sig. (Skriv DXDiag i sökfältet på startmenyn och tryck enter)

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

är det så att han har win xp 64bit?
för Black Ops 2 fungerar inte med XP.
sen är jag lite osäker på hur det är med DX 9, tror dom plockade bort stödet för det i B ops 2?
finns en tweak guide här http://www.geforce.com/optimize/guides/black-ops-2-tweak-guid...

"And for PC gamers everywhere, the good news is that Treyarch has listened to your requests: Black Ops 2 drops support for DirectX 9 in exchange for the more advanced DirectX 10/11"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Bra Hemsida:

om han har det på steam och är inloggad så känner skivan av det och installerar direkt utan att fråga om serial (efter man köpt det på steam).

Bara ta bort steam då? eller hur svårt kan det vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Okt 2003

Långsökt, men har han startat om datorn?

i7 2700k @ 4.5GHz | MSI Z77A-GD65 | 16GB 1600MHz | ASUS GTX 1060 3GB DUAL OC | Samsung 850 EVO 500GB | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Alle22:

Det går inte att installera från skivan . Skivan har nästan inga filer för man skriver ju bara in Nyckeln och spelet laddas ner

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Corsair 2666MHz |
S2716DG
Sennheiser HD 58X + O2ODAC
HTC Vive Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schweiz, Sverige
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av akzor:

tjena hjälper en polare som har konstanta 2fps ibland kanske 7fps... detta är hela tiden ända sen spel upstart så har han 2 till 7 fps...

vet ej vad felet är köpte det på steam och tanka hem de provade det laggar sönder... alla andra spel funkar hur bra som helst!

Specs på polarens dator :

Amd x2 250 3,0

Gtx 460 oc

8gb ram

win 64bit

tack på förhand !

Hade liknande CPU på min förra dator, den var under min. spec för BO 1, laggade rätt mycket. Och jag gissar på att BO2 inte har lägre spec så förmodligen därför.

| ASUS Maximus IV | Intel 2600K | H80 | ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 1TB WD Caviar Black | Crucial M4 128GB | |SSD Samsung Basic 500GB SSD | HAF X | 16GB Corsair Vengence 1600MHz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

hur varmt går processorn ?
går den upp i ca 60-65c så är det problemet (den klockar ner sig till 800 mhz då.)
kika även grafikkortets ström och testa kortet i en annan dator för att utesluta att nätagget inte riktigt orkar med och låter inte kortet klockar upp sig.
det ska ju ha två st pci-e kontakter i sig

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Marreboy:

Det går inte att installera från skivan . Skivan har nästan inga filer för man skriver ju bara in Nyckeln och spelet laddas ner

nje, faktiskt inte. Jag installerade utan att ha internet inkopplad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Alle22:

nje, faktiskt inte. Jag installerade utan att ha internet inkopplad.

hmm, jag lånade min kompis skiva för att testa installera offline och det fanns knappt några filer på skivan

H440 | i7 7700k | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | MSI GTX 1080 | 16 GB Corsair 2666MHz |
S2716DG
Sennheiser HD 58X + O2ODAC
HTC Vive Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Marreboy:

hmm, jag lånade min kompis skiva för att testa installera offline och det fanns knappt några filer på skivan

det finns 2 skivor. Det kan vara möjligt att filerna/mapparna är icke synbar (iaf vissa).

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

*raderat ett OT inlägg*

Försök hjälpa TS, har ni inget relevant så posta inte.

TS, hoppas det löser sig.

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers