Fem nätaggregat med 80 Plus Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonnyRocker:

Det vi diskuterar är Corsair AX860i, vilket du hade sett om du kollat två inlägg tidigare i tråden.
kanske något man bör kolla upp innan man gör ett inlägg

Ah, där ser man! Missade lite inlägg utan citat, förvirrad. Började läsa "för sent" vid svendolphs inlägg.

I vilket fall, att Corsair har coilwhine-problem fortfarande är mer än lite konstigt oavsett OEM. Känns som de borde komma tillrätta med det hela snart, men det har å andra sidan varit förhoppningen i flera år..

Permalänk
Skrivet av anon131002:

Ah, där ser man! Missade lite inlägg utan citat, förvirrad. Började läsa "för sent" vid svendolphs inlägg.

I vilket fall, att Corsair har coilwhine-problem fortfarande är mer än lite konstigt oavsett OEM. Känns som de borde komma tillrätta med det hela snart, men det har å andra sidan varit förhoppningen i flera år..

Ja precis, att ha dragits med coil whine problem så många år, med flera olika oem (tillverkare) och ändå inte fått det rätt än, det känns lite så där.
Undra hur dom tänker.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ifall jag uppgraderar min PSU så uppgraderar jag hela min dator fattar du väl.
Faktum är att jag borde ha köpt ett HX1000 nätagg istället, om jag hade gjort det så skulle jag sitta med 2 st GTX 480 i SLI.

Jag lovar dig att det går alldeles utmärkt att köra 2st GTX 480 i SLI med ditt nuvarande nätaggregat..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Jag lovar dig att det går alldeles utmärkt att köra 2st GTX 480 i SLI med ditt nuvarande nätaggregat..

När jag frågade runt i en massa forum inklusive här på sweclockers så sa alla att det skulle vara på håret ifall min CPU skulle också köras i 4.2 GHz som det gjorde då. Alltså skulle nätagget belastas "för" hårt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Hellre overkill än tvärt om.

Helt rätt, kör med AX1200 trots att burken drar strax över 600W full load, bara för att slippa högljudd fläkt från agget vid hög belastning. Kör vattenkykning i övrigt så det spelar större roll då tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Varför inte ett AX nätagg från corsair som är populära? imponerande att no-name nätagget som jag aldrig hört talas om innan tar hem priset i testet

Saknar också Hantol's Guld certifierade nätagg i testet!

Detta du kallar No-Name nätagg heter PC Power & Cooling Silencer Mk III 750 W. PC Power & Cooling är ett företag som har funnits sedan 1985 och gjort väldigt många bra saker

http://www.pcpower.com/index.html

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hur många är i behov av Gold certifierade nätagg? Tycker Platinum certifierade nätagg spelar en hel del på "måste ha" känslan.

Hur många som är i behov av GOLD cert aggregat frågar du??
Ja du Tumnus, detta blir nog ett av mina enklaste svar här på Sweclockers någonsin:

ALLA! (utom de som redan har köpt ett Gold-Platinum agg.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasseb64:

Hur många som är i behov av GOLD cert aggregat frågar du??
Ja du Tumnus, detta blir nog ett av mina enklaste svar här på Sweclockers någonsin:

ALLA! (utom de som redan har köpt ett Gold-Platinum agg.)

Tror nog de flesta inte skulle märka någon skillnad mellan säg ett brons och ett gold certifierat nätagg. Så behöver? Få men vill ha? Många.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Detta du kallar No-Name nätagg heter PC Power & Cooling Silencer Mk III 750 W. PC Power & Cooling är ett företag som har funnits sedan 1985 och gjort väldigt många bra saker

http://www.pcpower.com/index.html

Japp, no-name nätagg på svenska marknaden finns nog inte många här som hört talas om dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Japp, no-name nätagg på svenska marknaden finns nog inte många här som hört talas om dem.

De ha funnits på svenska marknaden ett tag, här är ett test Sweclockers gjorde av dem för 6 år sedan

http://m.sweclockers.com/artikel/11743

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

De ha funnits på svenska marknaden ett tag, här är ett test Sweclockers gjorde av dem för 6 år sedan

http://m.sweclockers.com/artikel/11743

Konstigt, har aldrig sett någon äga ett eller någon nät butik som säljer dem :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tror nog de flesta inte skulle märka någon skillnad mellan säg ett brons och ett gold certifierat nätagg. Så behöver? Få men vill ha? Många.

Kan man ju så klart tycka, man kan även tycka att små ständiga förbättringar är ointressanta.
Dock fungerar samhället i stort kring ständig utveckling även om de till synes är små vinster mellan stegen.
PSUn är den enda komponenten i din dator som du med säkerhet kan göra en investeringskalkyl PÅ.
Dessutom förstörs den i en väldigt långsam takt, vilket praktiskt innebär att du inte behöver byta din "BRAIGA" PSU mellan dina byggen.
Mitt lilla bidrag från Brons till GULD är inte mycket men om alla resonerade lika vettigt som jag gör så hade världens elförbrukning kunnat minska med några kärnkraftverk.
Jag är Europe, jag tror på mer än BARA massa hästkrafter, jag bygger burkar som skall vara kraftfulla, extremt tysta OCH maximalt energieffektiva.

Mitt ditt resonemang behöver INGEN ett Brons eller Guld,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Konstigt, har aldrig sett någon äga ett eller någon nät butik som säljer dem :/

Så för att du inte hört talas om dem eller sett den så är de No Name bara för det?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så för att du inte hört talas om dem eller sett den så är de No Name bara för det?!

Skickades från m.sweclockers.com

ja, när ända återförsäljaren är proshop som inte har något i lager

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=PC+Power+%26+Cooling

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

ja, när ända återförsäljaren är proshop som inte har något i lager

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=PC+Power+%26+Cooling

Det gör det fortfarande inte till ett No Name eftersom det har ett namn, vet du över huvud taget vad No Name är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det gör det fortfarande inte till ett No Name eftersom det har ett namn, vet du över huvud taget vad No Name är?

Skickades från m.sweclockers.com

ett okänt märke

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

ett okänt märke

Nej, No Name är ett obrandat märke, vilket detta inte är, med den filosofin du har så var EVGA No Name för 2 år sedan

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Nej, No Name är ett obrandat märke, vilket detta inte är, med den filosofin du har så var EVGA No Name för 2 år sedan

okej, det är ett okänt varumärke på svensk mark men det verkar ju vara ett riktigt bra nätagg iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är snarare du som skämmer ut dig eftersom du har så lite koll.
Självklart har den ett 80+ certifikat, 80+ Silver närmare bestämt.

Men jag fattar inte vad det har med någonting att göra vad för nätagg jag har? Jag skulle lika gärna kunna ha något 20+ Stone nätagg från 1995.
Utan det handlar om vilka nätagg jag finner intressanta vid min nästa uppgradering.

Fast ja, det är det du finner intressant. Du vet sweclockers är inte din personliga site

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Skrivet av Maskrosbarnet:

Fast ja, det är det du finner intressant. Du vet sweclockers är inte din personliga site

No shit.
Har jag hävdat något annat eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Fast ja, det är det du finner intressant. Du vet sweclockers är inte din personliga site

Offtopic, men är det Tommy Chong du har som avatar? <3 Isåfall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Offtopic, men är det Tommy Chong du har som avatar? <3 Isåfall.

OT: Hehe, självklart! Cheech and Chong formade min ungdom.. Höhö.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Jag orkar inte ens svara på ditt "motargument" då hälften av det är en ren lögn så därför tar jag min rätt att avsluta diskussionen mellan oss här och nu.

blocked

Dold text

...eller så kan du ju ta och läsa på lite om människokroppen, här har du lite fakta

http://www.vitaminsidan.se/mineraler/koppar/

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/wilsonssjukdom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Raderade ett märkligt sidospår om metaller och människokroppen. Lämnar ett annat konstigt snurrande om Blackbird_CaDs nätdel och huruvida han tycker testet är intressant då det faktiskt blir något konstruktivt av diskussionen.. typ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Fractal Design Newton R3 600 w. 80+ Platinum, yes please!

Bra test hursomhelst.

Permalänk
Medlem

Evga

Jag köpte ett evga supernova. 600w. Kan inte annat än att rwkommendera det. Sjukt skönt att bygga med ett helmodulärt nätagg. Det blir nog 1500w agget senare

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Jag vantar tills sjalva aggen blir modulara i sin uppbyggnad.
sa man kan stoppa in exempelvis 50+50+50+50 watt i dom, och plocka ur och legga till for att halla watten sa effektiv som mojligt...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U