Chassi, vinkelslip, ekskiva, CAD/CAM, CNC fräs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2013

Chassi, vinkelslip, ekskiva, CAD/CAM, CNC fräs.

Då vi skaffade en smart TV som trots allt var rätt dum så fick den gamla datorn bli den smarta biten, men den rätt stora burken var inte så snygg på golvet bredvid TV möbeln så när jag ändå skulle köpa en ek skiva för att bygga en liten hatthylla så tog jag en stor så det räckte till detta också.
Botten är 12mm plywood med ett 120mm hål för fläkten i nätagget. Resten är i 18mm linoljad ek. Chassifläkten är infälld 15mm från insidan.
All ventilation och urfräsningar för fläkt och DVD mm är ritat och CNC fräst i det CAD/CAM system som jag har på jobbet.

DVD brännaren är infälld med 4mm ek limmat på släden samt en liten ek knapp.
Har redan en Blu-ray spelare så det får duga med DVD så länge.
Återstår att fixa en strömknapp i ek.

Jag är kanske knäpp som sätter ett CX agg i en linoljad trälåda men det har funkat fint i 2år så jag litar på det.
Ett modulärt hade helt klart varit både snyggare och bättre men dom pengarna försvann i mitt andra datorbygge.

Nu fattas bara en matchande TV möbel!

Aerocool Xpredator X1 l Gigabyte GA-970A-D3 l Fractal Design Integra R2 650W l AMD FX-6100@4,2Ghz med egentillverkat vattenblock l Corsair Vengeance DDR3 1600MHZ 2x4GB CL9 l GIGABYTE GTX980 G1 GAMING l SSD OCZ ARC 100 120GB, 240GB | Seagate Barracuda 500GB l Samsung DVD brännare l 6st 120mm och 2st 140mm fläktar l

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Okt 2011

Gillar 3dje bilden!
Bra jobbat

"They took my stain!"
Anonyma Jonas