Kerbal Space Program, Visa era skapelser!

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program, Visa era skapelser!

Vill gärna se vad alla Sweclockare bygger för intressanta skapelser och vad de har hittat i KSP. Svara gärna i tråden med en skärmdumpning av era raketer, flygplan, satelliter, rymdstationer, månbilar, båtar, you name it!
Mer info om spelet:http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1023737-k...

Förutom en bild på skapelsen är det nog trevligt att ha en beskrivning på saker så som:
Vad det är.
Vad den gör/är till.
Hur den byggdes.
Hur den presterar.

Då börjar jag med mitt bidrag :D:

Första planet som jag flög runt kerbal, Den har 2st Turbo jets som sitter vertikalt för att inte de ska bli en asymmetrisk utbränning av motorerna när man är uppe på hög altitud. Den kommer upp i ca mach 4.1 (1400m/s) när man ligger runt 24km upp, den klarar ett varv runt kerbal med 300 liter bränsle kvar i tanken av 1650 liter, kanske mer om man flyger den mer effektivt.
Bild under ifrån: http://i.imgur.com/hf8ZFi3.jpg ser man en del luftintag för att få den att flyga så pass högt.
Bild när den flyger: http://i.imgur.com/rUdoCO1.jpg

Här är en bild på när jag skjuter upp en satellit och det råkar bli solförmörkelse. Fokusen ligger väl på solen men de unika med raketen är att varje steg inte behöver en ny motor. Satelliten sitter i botten av raketen med motorn, bränsletankarna sitter ovanför och kopplas av allteftersom det blir tomma från topp till botten.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Hade lite roligt
Vem säger att man måste hålla sig till rymden?

Spårade ut lite....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

Har lite skapelser redan i den andra tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1023737-k...
Senaste tillskottet:

A1: Couriers - Åter-användbara Bränsle och motor paket för inteplanetärafärder. Går att göra ensamma eller två dockade tillsammans. Är dumma(ingen sond)
A2: En liten Bogser sond, Egentligen bara för de som inte har sondkroppar på sig.
B1: Bränsletank med solpaneler. Räcker gott till det mesta.

A - En raket för 2couriers och en bogsersond
B - En tank per uppskjutning.

Totalt 2 uppskjutningar för detta paktet.

Byter jag en RCS till bränsle istället så kan jag ta mig runt i hela Kerbol-system med dessa två uppskjutningar + en landare för lättare planeter (Duna Inkluderat). Eve är tveksam pga stora krav för att kunna ta sig upp igen.

Lite fler:
Transit Station One - Tankningspost för skepp. 101x101 omlopp med 0.0001° Inklination.

Low-Gravity Deposit Vehicle. - Släppa ner paket på Mun t ex. Klarar att släppa en stor orange tank och ta sig upp igen. (orange inte helt full såklart).

Just nu sitter det en extra tank baktill på skeppet för konstruktion av en till bas.

Här kommer en rolig:
Lunar Space Station One - Underifrån och upp:
LMO(Low Mun Orbit) - Bogserare.
Bränsle tank
Cis-Munar Freight Train (fraktar mellan Kerbin och Mun/Minmus) Kan dra 3Stora orange:a tanker till Mun. Dock måste extra bränsle dockas (Half Tank räcker (stor diameter).
Stor Station (egentligen tänkt för interplanetärafärder men saknar Quantum struts och Action Groups)
MunBus Mk. I - Fraktar små kapslar eller personal mellan Mun/minmus och Kerbin.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

Då börjar jag med mitt bidrag :D:

Första planet som jag flög runt kerbal, Den har 2st Turbo jets som sitter horisontellt för att inte de ska bli en asymmetrisk utbränning av motorerna när man är uppe på hög altitud. Den kommer upp i ca mach 4.1 (1400m/s) när man ligger runt 24km upp, den klarar ett varv runt kerbal med 300 liter bränsle kvar i tanken av 1650 liter, kanske mer om man flyger den mer effektivt.
Bild under ifrån: http://i.imgur.com/hf8ZFi3.jpg ser man en del luftintag för att få den att flyga så pass högt.
Bild när den flyger: http://i.imgur.com/rUdoCO1.jpg
http://i.imgur.com/pyOz4hf.jpg

Du menar inte:
Ve
rt
ik
al
t?

Btw varför Använder du inte Radial intakes?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du menar inte:
Ve
rt
ik
al
t?

Btw varför Använder du inte Radial intakes?

hehe jo de ska vara vertikalt, de runda har helt enkelt mer kapacitet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

hehe jo de ska vara vertikalt, de runda har helt enkelt mer kapacitet.

Kethane Probe kanske? =D

Stiligt!

Hej Ike! Hej Duna!

Edit:
Missade en bild på det färdiga

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Blir ju inte lite avis när jag ser vad ni andra kan bygga här är mina små grejer iaf

Den förbyggda rovern på Duna

En fin "earthrise" som jag fick på min månlandning ala Apollo

Själva landaren på månen

Permalänk
Medlem

Försökte mig på detta, men oj så värdelös jag är

Klarar inte ens av att få något i omplopp runt "Jorden"...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är så bedrövligt dålig på detta.
Men jag får ge det en chans imorgen. Bilder kommer!

(Btw, ingen som vill lägga upp en nedladdningslänk för skapelserna?)

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xapa112:

Jag är så bedrövligt dålig på detta.
Men jag får ge det en chans imorgen. Bilder kommer!

(Btw, ingen som vill lägga upp en nedladdningslänk för skapelserna?)

Mina är för det mesta ihop dockade av flera skapelser. Finns det något du skulle vilja ha så hojta till så lägger jag upp filer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Mina är för det mesta ihop dockade av flera skapelser. Finns det något du skulle vilja ha så hojta till så lägger jag upp filer.

Gött mos! Slänger iväg ett PM om jag vill testa ett av dina skepp.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Det blir inte mycket basbyggande för min del men den här raketkonstruktionen är jag rätt nöjd med. Byggd för att ta en besättning på tre man till Jools måne Laythe (därav jetmotorerna) och tillbaka till Kerbin igen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det blir inte mycket basbyggande för min del men den här raketkonstruktionen är jag rätt nöjd med. Byggd för att ta en besättning på tre man till Jools måne Laythe (därav jetmotorerna) och tillbaka till Kerbin igen.

http://img577.imageshack.us/img577/8933/screenshot74wl.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/6755/screenshot34tj.jpg

Sweet mother.... Download!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaxWarp:

Det blir inte mycket basbyggande för min del men den här raketkonstruktionen är jag rätt nöjd med. Byggd för att ta en besättning på tre man till Jools måne Laythe (därav jetmotorerna) och tillbaka till Kerbin igen.

http://img577.imageshack.us/img577/8933/screenshot74wl.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/6755/screenshot34tj.jpg

Stiligt värre. Vilken Delta-V får du av den?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Sweet mother.... Download!

La upp den på DropBox.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87820915/KSP/Laythe_missi... <--- Stock.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87820915/KSP/Laythe_missi... <--- Använder BobCats DEMV Mk5 rover.

Kort instruktion för att landa på Laythe efter att du kopplat loss transportmodulen (den del som sitter under landaren): Knapp 1 slår av och på Aerospike-raketerna på landaren och knapp 2 är för jetmotorerna. Använd raketerna för att ta dig ur omloppsbanan runt Laythe. Bränn i alla fall ett kvarts varv före den plats du tänkt landa på och ta månens rotation i beräkning. Autosave är bra här. Aktivera skärmarna och jetmotorerna samt slå av raketerna. Jetmotorerna funkar bra upp till 10000m eller något sådant. Använd dessa för att sakta ner efter att skärmarna vecklat ut sig och du faller helt lodrätt. Sättning bör ske med max 5 m/s.

När du ska starta ger du först full gas med jetmotorerna med raketerna avstängda. När du ser att det börjar röra sig lite slår du på raketerna bara någon sekund. Har märkt att benen brukar fastna i marken annars och välta hela skiten. Kör enbart med jetmotorerna upp till 10000m ungefär sen slår du på raketerna och släpper jetmotorerna med staging-knappen. Gå upp i omloppsbana och docka med transportmodulen igen. Flytta över kvarvarande bränsle till transportmodulen och gör dig av med aerospikesen. Transportmodulen har ingen ASAS så låt resten av landaren hänga med hem.

Hur du tar dig till och från Laythe får du kolla på tuben...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Stiligt värre. Vilken Delta-V får du av den?

Inte en jävla aning...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

La upp den på DropBox.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87820915/KSP/Laythe_missi... <--- Stock.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/87820915/KSP/Laythe_missi... <--- Använder BobCats DEMV Mk5 rover.

Kort instruktion för att landa på Laythe efter att du kopplat loss transportmodulen (den del som sitter under landaren): Knapp 1 slår av och på Aerospike-raketerna på landaren och knapp 2 är för jetmotorerna. Använd raketerna för att ta dig ur omloppsbanan runt Laythe. Bränn i alla fall ett kvarts varv före den plats du tänkt landa på och ta månens rotation i beräkning. Autosave är bra här. Aktivera skärmarna och jetmotorerna samt slå av raketerna. Jetmotorerna funkar bra upp till 10000m eller något sådant. Använd dessa för att sakta ner efter att skärmarna vecklat ut sig och du faller helt lodrätt. Sättning bör ske med max 5 m/s.

När du ska starta ger du först full gas med jetmotorerna med raketerna avstängda. När du ser att det börjar röra sig lite slår du på raketerna bara någon sekund. Har märkt att benen brukar fastna i marken annars och välta hela skiten. Kör enbart med jetmotorerna upp till 10000m ungefär sen slår du på raketerna och släpper jetmotorerna med staging-knappen. Gå upp i omloppsbana och docka med transportmodulen igen. Flytta över kvarvarande bränsle till transportmodulen och gör dig av med aerospikesen. Transportmodulen har ingen ASAS så låt resten av landaren hänga med hem.

Hur du tar dig till och från Laythe får du kolla på tuben...

Ok! Tack.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Här kommer jag med lite fler bilder, efter att ha sett Scott Manleys' video på B9 Aerospace Pack så var jag tvungen att pröva lite. Så här blev resultatet en "rymd buss" som skjuts upp i 2 delar, först motor och cockpit delen sen behållaren där satelliten sitter i.

Kan lägga till att den här designen inte är speciellt effektiv eller stabil då man måste då och då kompensera med RCS när man använder raketerna.

och så far det iväg till solen!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

Kan lägga till att den här designen inte är speciellt effektiv eller stabil då man måste då och då kompensera med RCS när man använder raketerna.

Vilket trevligt litet paket. Att du måste kompensera har med att (med lite engelska då jag suger på svenska numera):

Your thrust is off center, the force is applied in a way which will make the vessel rotate.

You could angle the thrust or place the rockets in a way which the nossles will apply force in center of weight instead.

Försök med "trim" vilket är alt + (en av: wasd), för att konstant svänga lite motsatt riktning som skeppet vill luta sig åt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vilket trevligt litet paket. Att du måste kompensera har med att (med lite engelska då jag suger på svenska numera):

Your thrust is off center, the force is applied in a way which will make the vessel rotate.

You could angle the thrust or place the rockets in a way which the nossles will apply force in center of weight instead.

Försök med "trim" vilket är alt + (en av: wasd), för att konstant svänga lite motsatt riktning som skeppet vill luta sig åt.

Jo jag vet varför det händer. Men jag byggde den mer för utseendet än för funktionaliteten det blir svårt att få sin thrust i centrum när man har motorerna på de sättet

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu har jag en ny liten skapelse.
Duna Kethane Miner and First Exploration Vessel.
3.2km/s Delta-V och 4 uppskjutningar totalt för detta.
Består av en Lander och miner med inbyggt Decent Vehicle, en courier med en extra bränsletank, och den sista uppskjutningen var den stora omtankningen (skjöts upp med min Courier Depot).

Det är alltså den nedre halvan. Allt från och med den stora tanken är Courier Depot Mk I.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Klämmer in lite bilder på mitt senaste flygfä. Ett flygplan som använder 5st motorer och kan ligga på ca 1000m/s på 14000m höjd, kan bära 6 kerbals och 2240L bränsle.

Skarpa svängar i hög fart resulterar i mycket "re-entry effects" ^^

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Har aldrig ens hört talas om det här spelet, men jag blir sugen på att prova! Läste att det finns en massa mods och annat mumsigt.

Permalänk
Medlem

Jag ger er denna groteska skapelse.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag lyckas aldrig sätta på en sån där orange bränsletank med en decoupler, är det en bugg eller behöver man göra på något speciellt sätt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CorruptedLungs:

Har aldrig ens hört talas om det här spelet, men jag blir sugen på att prova! Läste att det finns en massa mods och annat mumsigt.

Det finns det verkligen. De flesta duktiga som har gjort välanvända mods har faktiskt blivit implementerade i development teamet.

Skrivet av flyawaynille:

Jag ger er denna groteska skapelse.

Fan används den till?

Skrivet av flyawaynille:

Jag lyckas aldrig sätta på en sån där orange bränsletank med en decoupler, är det en bugg eller behöver man göra på något speciellt sätt?

Om du pratar om en Radial decopupler så ja. Det är en känd bugg.
Du får fästa den under raketen eller annan valfri plats så fungerar det sedan felfritt att sätta på en radial decoupler.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Rymdfärga som kan ta sig i omloppsbana runt kerbin men inte så mycket mer. Mest byggt för det estetiska

Solcells plan som kan flyga i den extrema marchhastigheten om 25m/s.

Stor bil på månen (Munen?) på väg till att docka med resten av min månbas.

Några till bilder i
http://imgur.com/VbgpYhI,i1HUpWk,KEewZTO,6O43g2z,knB3E93,J0BE...

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag lyckas aldrig sätta på en sån där orange bränsletank med en decoupler, är det en bugg eller behöver man göra på något speciellt sätt?

Menar du att du vill ersätta de två stora tankarna i din konstruktion med en jättestor orange tank? Det ska inte vara något problem men ibland kan editorn ha lite problem att fatta vad du vill göra men då får man testa att vinkla kameran åt olika håll och se om bitarna snäpper på plats.

Du vet kanske om det men de tre översta tankarna i din konstruktion är för jetmotorer och används inte av raketerna. Du bör använda de tankar som innehåller både flytande bränsle och oxidant.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det finns det verkligen. De flesta duktiga som har gjort välanvända mods har faktiskt blivit implementerade i development teamet.

Fan används den till?

Om du pratar om en Radial decopupler så ja. Det är en känd bugg.
Du får fästa den under raketen eller annan valfri plats så fungerar det sedan felfritt att sätta på en radial decoupler.

Jag är inte så bra på Ksp så mina farkoster har ingen direkt funktion. Nu försöker jag mest komma ut i rymden utan att krasha katastrofalt. Med lite tur så får man en omloppsbana så att man kan komma tillbaka till Kerbin också. Jag brukar komma ut i rymden nu utan att krasha om jag har SAS på, men sen kan jag inte så mycket mer.

Hur menar du med att sätta den under raketen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av flyawaynille:

Jag är inte så bra på Ksp så mina farkoster har ingen direkt funktion. Nu försöker jag mest komma ut i rymden utan att krasha katastrofalt. Med lite tur så får man en omloppsbana så att man kan komma tillbaka till Kerbin också. Jag brukar komma ut i rymden nu utan att krasha om jag har SAS på, men sen kan jag inte så mycket mer.

Hur menar du med att sätta den under raketen?

Radial - Sitter på sidorna.
Under. Du stoppar den längst ner under en annan tank som är en del av den raketen du bygger på.

Kort och gott:

  • Du försöker kolla en orange tank på en radial decoupler.

  • Det går inte

  • Fäst tanken på valfri plats där det fungerar. Spelar ingen roll vart. Vart som helst.

  • Plocka nu bort tanken och fäst den där du först ville ha den (decoupler).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin