Permalänk
Medlem

Behöver en bra VPN!

Tjena!

Sitter just nu på Anonine OpenVPN och hamnar på cirka 50-60 i ping på cs, och utan vpn 15-20.

Finns det en bra lösning för det eller finns det en bättre vpn? -.-

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Varför VPN när du spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför VPN när du spelar?

ip-bannad

hittade detta också.
http://piclair.com/data/5ss6d.jpg

som det står 10,0 mbit/s

Borde inte det vara högre? eftersom om jag kollar på min vanliga anslutning så har jag 1,0 gbit/s

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Ser ändå inget problem med 60 ping. Jag som sitter på ADSL för det inte mycket bättre än så, och jag har inga problem att döda folk.
Tror inte att det går att få ner så mycket mindre, eftersom att VPN tunnlar trafiken genom en annan dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ser ändå inget problem med 60 ping. Jag som sitter på ADSL för det inte mycket bättre än så, och jag har inga problem att döda folk.
Tror inte att det går att få ner så mycket mindre, eftersom att VPN tunnlar trafiken genom en annan dator.

Men det har fungerat bra förut, detta har varit i 2-3dagar nu.

Men det är problem för mig, jag märker verkligen hur det laggar. Går inte alls, det är skillnad på en lina som ska ha 60ping normalt jämt mot en lina som vanligtvis brukar ligga på 20 men just nu på 60 av någon anledning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kanske kan fråga Anonine? Eftersom det verkar vara där problemet ligger.

Permalänk
Medlem

Om ditt modem har DHCP från din ISP borde du kunna ändra en bokstav i slutet av modemets MAC-adress på WAN interfacet, starta om, och därefter få en ny IP av din ISP. Works like a charm for me.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Om ditt modem har DHCP från din ISP borde du kunna ändra en bokstav i slutet av modemets MAC-adress på WAN interfacet, starta om, och därefter få en ny IP av din ISP. Works like a charm for me.

Bingo, testa detta.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Man ska dock komma ihåg att man aldrig ska köra med en annan MAC-adress längre än behövligt. Kör ISPn med dynamisk IP så kan man byta tillbaka efter ett tag då leaset gått ur på den gamla adressen och den förmodligen gått till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Jag använder 4G mobilt bredband från BBB samt en Dovado Router om det är till någon hjälp!

Visa signatur